۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
قانون بازار سرمایه قطعاً به ضرر سهامداران نخواهد بود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

قانون بازار سرمایه قطعاً به ضرر سهامداران نخواهد بود

رحمانی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس قانونی تصویب نمی‌شود که به ضرر مردم و سرمایه‌گذاران بورس باشد و پیش‌بینی می‌شود اصلاح قانون بازار سرمایه تا قبل از پایان سال نهایی شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اصلاح قانون بازار سرمایه گفت: در اصلاح قانون بازار سرمایه نظر اتاق بازرگانی، مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت، دیوان محاسبات، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس لحاظ می‌شود و تنها سازمان بورس اعمال نظر نمی‌کند.

رحمانی در این باره افزود: سرمایه‌گذاران مطمئن باشند که در مجلس قانونی تصویب نمی‌شود که به ضرر مردم و سرمایه‌گذاران بورس باشد و پیش‌بینی می‌شود اصلاح قانون بازار سرمایه تا قبل از پایان سال نهایی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بازار سرمایه شاهد اتفاقات خوبی برای سرمایه‌های مردم نبود، عنوان کرد: عده زیادی از مردم در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت نسبت به ارزش ذاتی سهام، متضرر شدند که دلیل اصلی آن را می‌توان دخالت مستقیم و غیر مستقیم برخی مسئولان و حضور بیشماری از سرمایه‌گذاران بدون شناخت کافی و آموزش لازم از بازار عنوان کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به بازار بی اعتماد شدند اما در صورت هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت تولید و اشتغال می‌توان اعتماد را دوباره به بازار برگرداند.

وی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی جلسه‌های مختلفی را در سال گذشته با وزیر امور اقتصاد و دارایی وقت برگزار کرد و پیگیر بازگرداندن اعتماد به بازار سرمایه شد.

رحمانی تصریح کرد: پس از برگزاری جلسه‌های محرمانه و غیرمحرمانه در وزارت اقتصاد و مجلس شورای اسلامی، تصمیم بر آن شد که برای قانون بازار سرمایه اصلاحات اساسی صورت گیرد به طوری که سرمایه‌ها به نفع تولید و اشتغال هدایت شود و مردم اطمینان بیشتری نسبت به بازار سرمایه داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان افزود: نقدینگی در دست بخش خصوصی چند برابر بودجه دولت است و اگر این موضوع به درستی هدایت و بهره‌برداری شده و به تولید کشیده شود، بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۷٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      مجلس چیزی تصویب نکرده که به نفع مردم باشد
    • امیر مهدی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      سلام دوستان همش حرف در مشک بهش میگن ۲ساله هر کس میاد یه دروغ میگه ۷۳۰میلون ضرر کردم تو بورس خدا براشان نسازه میدام زرد چوبه الان ۳میلیارد بود زندگی همه خراب کردن خدا ازشان نگذره