۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
 حضور فیزیکی خدمات گیرندگان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حداقل ممکن رسیده است
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حضور فیزیکی خدمات گیرندگان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حداقل ممکن رسیده است

حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای عملیاتی سامانه جامع روابط کار، حضور فیزیکی خدمات گیرندگان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها را به حداقل ممکن رسانده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست ویدئو کنفرانس معاونین روابط کار و توسعه کارآفرینی و اشتغال و مدیران این معاونت ها با مدیران کل اجرایی سراسر کشور با هدف هم اندیشی و ایجاد وحدت رویه در اجرای شیوه نامه اجرایی دستورالعمل اداری مشترک بیمه بیکاری و بررسی مشکلات سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و صیانت از نیروی کار در  وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

شاکرمی  افزود : اجرای عملیاتی سامانه جامع روابط کار که تا ابتدای فروردین  امسال در تمام استان های کشور انجام شد، این فرصت را به ما داد تا با استفاده از این ظرفیت حضور فیزیکی خدمات گیرندگان جامعه هدف را در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر صیانت از نیروی کار در این زمان گفت: امسال علی رغم محدودیت های موجود فرصت ها و ظرفیت های بالایی برای تحقق برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خصوص در حوزه کار و تولید وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم مدیران کل اجرایی سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های موجود بتوانند در راستای تحقق اهداف و برنامه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشکلات حوزه کار و تولید را به حداقل برسانند.

شاکرمی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات معاونت روابط کار در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمیته نظارت بر سلامت و رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی در محیط کار است که با دستورشریعتمداری  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تشکیل شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل کمیته متناظر این کمیته مرکزی در تمامی استان های کشور اظهارکرد: این کمیته ها باید تمام وظایف و تکالیف خود را در اجرای  پروتکل هایی که وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده اند  را پیگیری و عملیاتی کنند.

وی با اشاره به طراحی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری گفت: شیوه نامه ای برای اجرای صحیح از این سامانه تهیه و به استان ها ابلاغ شده است.

در ادامه این نشست"عیسی منصوری" معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طرح های حمایتی از بنگاه  ها جهت پایداری تولید و اشتغال را تشریح کرد و مقرر شد که پس از تصویب نهایی این پیشنهادها به استانها ابلاغ شود.

گفتنی است: در این نشست، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های کشور ضمن ارائه دیدگاه ها و سوالات خود در خصوص مباحث مطرح شده، پاسخ های خود را  دریافت کردند.

کد خبر: ۱۲٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha