۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
 سازمان‌های دولتی خراسان جنوبی از تولیدات کاربردی ارگونومی حمایت نکردند
مدیر عامل شرکت دانش بنیان فیت ارگو خراسان جنوبی:

سازمان‌های دولتی خراسان جنوبی از تولیدات کاربردی ارگونومی حمایت نکردند

بیرجند-مدیرعامل شرکت دانش بنیان فیت ارگوی خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین شرکت دانش بنیان در تولید محصولات ارگونومی هستیم،گفت: دستگاه‌های دولتی استان از تولیدات ما حمایت نکرده اند.

مصطفی وقاری در گفتگو با خبر نگار بازار اظهار کرد: با وجود این که تولیدات ما از نظر علمی اثبات شده‌اند اما ۹۹ درصد فروش این محصولات طبی ارگونومی در خارج از استان انجام می‌شود و دستگاه‌های دولتی خراسان جنوبی با وجود اطلاع رسانی در سامانه دولت نه تنها این محصولات را خریداری نمی‌کنند بلکه جواب سر بالا به ما می‌دهند.

وی که کارشناس ارشد ارگونومی است نیاز موجود در جامعه را علت اصلی تولید محصولات طبی توسط این شرکت اعلام و تصریح کرد: در حالی که از فروش تولیدات ما کارخانه‌هایی از زنجان، تهران و مشهد استقبال بسیار خوبی کرده‌اند و به دلیل کیفیت خوب آن چند نوبت از تولیدات ارگونومی ما خریداری کرده‌اند اما در استان تنها شرکت گاز برای استفاده کارکنان خود و بسیج دانش آموزی برای خرید این محصولات اقدام کرده اند.

۱۶ اختراع
او با بیان این که شرکت دانش بنیان فیت ارگو از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را شروع کرده است، اضافه کرد: با توجه به نیازهای موجود در جامعه تاکنون ۱۶ اختراع را ثبت کرده‌ایم که از این تعداد چهار محصول تجاری سازی و به تولید انبوه رسیده است که استفاده از آنها نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وقاری ادامه داد: برای تولید این محصولات ارگونومی تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون تومان بدون دریافت حمایت مالی از جایی هزینه کرده‌ایم و شیوع کرونا بر میزان فروش ما با توجه به این که این تولیدات در کالاهای طلبی باید به فروش برسد و با شیوع کرونا تمرکز کالاهای طبی بیشتر بر روی فروش محصولات مربوط به کرونا مانند کپسول اکسیژن شده این موضوع فروش ما را کاهش داده است.

به گفته وی تلاش شده است با شیوع کرونا تولیدات خود را از طریق فضای مجازی و وب سایت شرکت به فروش برسانیم تا افراد و شرکت‌ها با آگاهی نسبت به محصولات ارگونومی ما و این که این تولیدات برای کاهش درد کمر و دردهای اسکلتی و عضلانی مفید است برای خرید آن اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فیت ارگوی خراسان جنوبی با بیان این که زیر آرنجی ارگونومیک، زیر نشیمن‌های ماساژور، ماوس پد شیب دار ارگونومیک از جمله محصولات تولید شده این شرکت است، اظهار کرد: کاربران رایانه برای کاهش آسیب های ناشی از استفاده از رایانه که در کمر، مچ و آرنج دست به وجود می‌آید از این تولیدات فناورانه استفاده کنند.

وقاری با بیان این که این محصولات ارگونومی در خارج از کشور تولید می‌شود، گفت: اولین شرکت دانش بنیان کشور هستیم که این محصولات را در داخل با بهره‌گیری از مواد موجود در کشور تولید می‌کنیم و با انجام این کار برای پنج نفر به طور مستقیم و سه نفر غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

وی تصریح کرد: اگر سازمان‌ها و ادارات استان برای خرید تولیدات بومی و فناورانه ما اقدام کنند، اشتغالزایی در این باره را تا سه برابر افزایش خواهیم داد و آمادگی داریم با خرید پد ماوس‌های قدیمی کارخانه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های خراسان جنوبی، پد ماوس‌های جدید تولید این شرکت را در اختیار آنها قرار دهیم.

کد خبر: ۱۲۷٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha