۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
بیشتر سوال نمایندگان درباره ارز ترجیحی است
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱:

بیشتر سوال نمایندگان درباره ارز ترجیحی است

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس آخرین گزارش، امسال تاکنون حدود ۱۳.۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی اختصاص پیدا کرده است و هر ماه تقریباً یک میلیارد و دویست میلیون دلار به این رقم اضافه می‌شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: دیدگاه نمایندگان در کمیسیون تلفیق، این است که در اجرای بودجه ۱۴۰۱ چه اتفاقی می‌افتد؟ آیین نامه آن کدام و ضوابط آن چیست؟ شرایط اجتماعی آن کدام است؟ این‌ها سؤال‌های مهمی است که کمیسیون تلفیق دارد.

وی ادامه داد: نمایندگانی که امروز به کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق رأی ندادند اعلام می‌کنند ما رأی می‌دهیم، اما به شرطی که مشخص شود نوع پرداخت چگونه است؟ اگر کالا باشد رأی می‌دهیم، ولی اگر پول باشد رأی نمی‌دهیم.

حاجی بابایی گفت: بر اساس آخرین گزارش، امسال تاکنون حدود ۱۳.۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی اختصاص پیدا کرده است و هر ماه تقریباً یک میلیارد و دویست میلیون دلار به این رقم اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برای سال آینده این است که ۲۶ میلیارد دلار کل درآمدهای نفتی و میعانات خواهد بود که با استقراض از صندوق توسعه ملی حدود ۱۸ میلیارد دلار دست دولت را می‌گیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: در جلسه‌ای که صبح سه شنبه با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم اعلام کرد برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز است، بنابراین سال آینده ۱۸ میلیارد دلار را کاملاً برای ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌خواهند که اگر این اتفاق بیفتد ما باید ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولت را کاهش دهیم.

حاجی بابایی گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۱۴ دغدغه داریم، اما شرایط سال آینده حتماً بهتر از امسال خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۷٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha