۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
عملکرد بانک‌ها در اعطای وام اشتغال و ازدواج مطابق با قانون بودجه ۱۴۰۰ قابل‌قبول نیست
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

عملکرد بانک‌ها در اعطای وام اشتغال و ازدواج مطابق با قانون بودجه ۱۴۰۰ قابل‌قبول نیست

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن تشریح گزارش دستگاه‌های اجرایی از نحوه عملکردشان برای اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد که نتیجه نشان داد همکاری بانک‌ها در این زمینه مطلوب نبوده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجید انصاری، در تشریح دستورکار امروز(سه‌شنبه ۱۴ دی ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست مسئولان بانک مرکزی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در کمیسیون به ارائه گزارش در خصوص نحوه اعطاء وام‌ ازدواج و اشتغال و اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور پرداختند.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست این بود که نحوه هزینه‌کرد دستگاه‌ها پیرامون اعتباراتی که در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای این بخش تعیین شده بود مورد بررسی قرار گیرد. همچنین مشخص شود این نوع تخصیص تا چه اندازه می‌تواند در بودجه ۱۴۰۱ نیز از کارایی لازم برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های حاضر در این زمینه از عملکرد بانک‌ها به ویژه در خصوص نوع ضمانت‌ها و تفاسیری که روی درصد کارمزد این وام‌ها دارند، گلایه‌مند بودند چرا که همکاری لازم را با آنها نداشته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: متاسفانه بررسی‌ها نشان داد با اینکه در قوانین مرتبط با ازدواج و اشتغال، تسهیلات و اعتبارات مطلوبی مدنظر قرار گرفته است اما عملکردها مطابق با انتظارات قانونگذاران و دستگاه‌های اجرایی متولی نبوده و پیشرفت مطلوبی را نشان نمی‌دهد. بنابراین از دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست خواستیم تا در این مورد گزارش کتبی به صورت مشروح با برش استانی و مطابق با شاخص‌های تعریف شده ارائه دهند تا مشخص شود چه میزان به تکالیف خود عمل کرده‌اند و متناسب با آن بودجه آنها تعیین شود. همچنین در جهت تحقق اهداف تعیین شده برای اشتغال و ازدواج نیز برنامه‌ریزی شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست معاون بانک مرکزی و مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و ستاد کل نیروهای مسلح مسئولان و نمایندگانی از سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

کد خبر: ۱۲۷٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha