۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
ترانزیت کالا در مرز مهران ۱۶۸ درصد رشد یافت
مدیرکل گمرک استان ایلام:

ترانزیت کالا در مرز مهران ۱۶۸ درصد رشد یافت

ایلام- مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ترانزیت کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۱۶۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرک ایلام، روح الله غلامی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۵۷۸ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به عراق با وزن یک هزار و ۵۱۷ هزار تن به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ترانزیت کالا از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه با بیش از ۷۰ هزار تن، ۱۶۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت(ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه) ۲۰۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۶۳ میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی با اشاره به میزان صدور محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

کد خبر: ۱۲۷٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha