۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
دریای مازندران طوفانی می شود/ وقوع تندباد در ساحل
در گفتگو با بازار مطرح شد:

دریای مازندران طوفانی می شود/ وقوع تندباد در ساحل

ساری - مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه دریای خزر در روزهای آتی مواج و طوفانی می شود، ارتفاع موج در فراساحل را تا ۴.۵ متر پیش بینی کرد.

محمدرضا رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه تحلیل نقشه های هواشناسی نشان می دهد ازبعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات سطح زمین، شاهد تغییرات جوی خواهیم بود، افزود: عبور موج از تراز میانی جو سبب وزش باد شدید و بسیار شدید در ساحل و فراساحل استان خواهد شد.

وی با عنوان اینکه دریا از سمت غرب استان به تدریج مواج و توفانی می شود و این وضعیت تا روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: وزش باد در نزدیک ساحل تا ۶۱ کیلومتر برساعت معادل ۱۷ متر برثانیه و دور از ساحل ۷۲ کیلومتر برساعت و ۲۰ متر برثانیه پیش بینی می شود.

رضوی با بیان اینکه در روزهای پیش رو وضعیت دریا برای فعالیت دریایی مناسب نیست، افزود: ارتفاع موج در نزدیک ساحل ۳.۵ و دور از ساحل تا ۴.۵ متر برآورد می شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: وضعیت آسمان استان در روز سه شنبه ابری همراه با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف، کاهش دما و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز سرد و بارانی پیش بینی می شود.

کد خبر: ۱۲٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha