۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
مرسدس بنز خودروهای الکتریکی را متحول می کند
۲۰۲۲ بازار داغ شاسی بلندها

مرسدس بنز خودروهای الکتریکی را متحول می کند

گروه خودروسازی مرسدس بنز به تازگی محصول EQXX ویژن را معرفی کرد که با یک بار شارژ می تواند یک هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد.

بازار؛ گروه خودرو: افزایش برد حرکتی خودروهای الکتریکی یکی از چالش های اصلی خودروسازان است که به واسطه توسعه باتری ها امکان پذیر خواهد بود. گروه خودروسازی مرسدس بنز به تازگی محصول EQXX ویژن را معرفی کرده است. مرسدس بنز مدعی شده که این محصول نخستین خودرویی است که با یک بار شارژ می تواند یک هزار کیلومتر پیماش داشته و رکورد این مسافت را شکسته است. هرچند این خودروساز آلمانی اطلاعات دقیقی در خصوص باتری و قوای الکتریکی این محصول ارائه نکرده، اما این سوال همواره مطرح است که با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی چگونه می توان بیشتر از ۷۷۰ کیلومتر پیمایش داشت؟

علاوه بر این موضوع EQXX ویژن سبک وزن تر و کوچک تر شده است، این خودرو با وزن ۱ تن و ۷۵۰ کیلوگرم نسبت به کانسپت تمام الکتریکی که در نمایشگاه خودرو مونیخ ۲۰۲۱ رونمایی شده بود، زیباتر است. ضریب درگ این خودرو ۰.۱۷ هست این درحالی که ضریب EQS ۰.۲۰ است. این بهبود ضریب درگ آیرودینامیکی ۲.۵ درصد نسبت به EQS بهبود یافته و می تواند مدعی تمام قد باشد. مرسدس بنز تلاش دارد که یک محصول SUV پر افتخار و سریع را به بازار معرفی و عرضه کند.

مارکوس شافر، مدیر ارشد فناوری مرسدس بنز در این خصوص، گفت: واقعیت این است که بزرگترین عامل دست یابی کارآیی و آیردوینامیک متناسب با برابر ابعاد خودرو است. شاسی بلندهای آینده به دلیل آیرودینامیک بهتر خودرو سریع تر خواهد بود. بهینه سازی جریان هوا هنگام عبور از سطح بدنه سبب می شود پیمایش خودرو بیشتر شود.

شفر در خصوص بهبودهای خودرو EQXX ویژن، ادامه داد: بهترین شاسی بلند الکتریکی بدون موتور احتراق داخلی است، که توانایی بیراهه نوردی براساس محورها دارد. مشتریان قطعا با این SUV به بهترین خودرو دست خواهند یافت. مرسدس بنز سعی کرده است که خودرویی متناسب با نیاز بازار برای مشتریان طراحی و تولید کند.

گوردن واگنر مدیر طراحی این خودرو، گفت: شاسی بلند EQXX ویژن بهترین عملکرد SUV را دارد، این خودرو کاربری مانند یک سدان و عملکردی مانند SUV دارد. باتوجه به اینکه خودروهای سدان همیشه از نظر آیرودینامیک بهترین عملکرد را داشتند، EQS و EQE سنت شکنی برای این موضوع را اجرا کردند. بنابراین دست یابی به بهترین آیرودینامیک باتوجه به پیشرفت های صورت گرفته برای دو محصول مذکور سبب شد بهترین طراحی برای EQXX ویژن انتخاب شود.

اگر بخواهیم به سیر تکاملی بهبود آیرودینامیک توجه کنیم، باید بگویم، ابتدا EQC به ضریب ۰.۲۷ برای یک پلت فرم الکتریکی سپس EQE بعد از آن EQS روند پیشرفت را طی کردند. توسعه این محصولات مبتنی بر طراحی و تولید خودروهای بنزینی و دیزلی بوده است.

کد خبر: ۱۲۷٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha