۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۱
از حذف امضاهای طلایی برای واردات تا ۲ برابر شدن اعتبارات صندوق تکنولوژی کشور
رییس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد

از حذف امضاهای طلایی برای واردات تا ۲ برابر شدن اعتبارات صندوق تکنولوژی کشور

رییس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش مجلس گفت: متأسفانه پروژه‌های تحقیقاتی در بروکراسی اداری قفل می‌شود ولی ما مجوز دادیم به دانشگاه‌ها که وام‌های بلاعوض به دانشگاه‌ها و امور تحقیقاتی واگذار شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسفندیار اختیاری با اشاره به بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان در صحن مجلس، عنوان کرد: طرحی که در حال حاضر در مجلس مطرح است، در واقع تکمیل کننده طرح اولیه بوده که سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس رسید، آن قانون که در زمان خود یک قانون پیشرو بود، قوانین و مقررات بسیار خوبی را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به دنبال داشت.

نماینده مردم زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه ۱۱ سال گذشته پس از تصویب قانون اولیه به ما نشان داد که نیاز داریم وقتی با جوانان و تکنولوژی مواجه هستیم قوانین را به روز و منعطف کنیم، افزود: به همین منظور در قانون جدید یک شورای راهبری برای حل و رفع مسائل شرکت‌های دانش بنیان با بیشترین اختیارات دیده شده است.

تشکیل شورای راهبری برای رفع آنی مشکلات دانش بنیان‌ها با بالاترین اختیارات
وی با یادآوری اینکه در مصوبه جدید یک شورای راهبری دیده شده که بتواند بلافاصله تمامی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را برطرف کند، ادامه داد: رئیس این شورا رئیس جمهور و دبیر آن معاونت علمی ریاست جمهوری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: حتی در قانون جدید پیش بینی شده اگر مسائلی در حوزه سربازی برای دانش بنیان‌ها ایجاد شود، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح نسبت به حل معضل اقدام کند یا اگر مشکلی در حوزه اقتصادی وجود داشت وزیر اقتصاد ورود کند. بنابراین با این شورای راهبری، برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان از بالاترین سطح حاکمیت کمک خواهیم گرفت.

اختیاری با بیان اینکه در حال حاضر تا ماده ۱۱ این طرح در صحن مجلس بررسی شده است، تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که به تصویب رسید این است که افرادی که ماشین آلات صنعتی وارد می‌کنند با وجود اینکه قوانین متعددی داریم، اگر محصولی در این زمینه در داخل تولید شود، مشابه آن نباید وارد و امضاهای طلایی نیز در این حوزه دیگر اعتباری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مصوبات مهم مربوط به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی تا ۲ برابر است که با این مصوبه این اعتبارات صندوق به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. این صندوق، صندوق تکنولوژی کشور است.

رییس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: متأسفانه پروژه‌های تحقیقاتی در بروکراسی اداری قفل می‌شود ولی ما مجوز دادیم به دانشگاه‌ها که وام‌های بلاعوض به دانشگاه‌ها و امور تحقیقاتی واگذار شود و در پیچ و خم بروکراسی نماند تا این امور تحقیقاتی به یک محصول خروجی تبدیل شود.

کد خبر: ۱۲۷٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha