۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
دسترسی به خدمات دولتی برای کسب‌وکارهای خصوصی تسهیل می‌شود
به همت معاونت علمی و فاوری ریاست جمهوری؛

دسترسی به خدمات دولتی برای کسب‌وکارهای خصوصی تسهیل می‌شود

از آن‌جایی که تسهیل دسترسی کسب‌وکارهای خصوصی به زیرساخت‌ها و پایگاه‌های داده دولتی و ملی از اصول توسعه است، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارد فهرستی از خدمات دولتی مورد نیاز کسب‌وکارهای خصوصی را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از معاونت علمی و فاوری ریاست جمهوری، چند سالی است که نقش کسب و کارهای غیر دولتی در رونق اقتصادی کشور نمایان تر شده و این موضوع با همدلی و همراهی دولتی‌ها با بخش خصوصی جلوه بیشتری یافته است. بر همین اساس هم شناسایی و معرفی خدمات دولتی قابل ارائه به کسب و کارهای مبتنی بر سرمایه‌گذاری های شخصی و غیر دولتی در کشور یک ضرورت است.

در همین راستا ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور درصدد برآمده‌اند تا با تهیه فهرستی از خدمات دولتی مورد نیاز کسب‌وکارهای خصوصی، نقشی تاثیرگذار در تسریع هماهنگی‌ بین دو بخش و جهش توسعه و تولید ایفا کنند.

قرار بر این است که فهرست خدمات دولتی و عمومی مورد نیاز کسب‌وکارهای خصوصی در قالب Api تهیه شده و در دسترس بخش خصوصی قرار گیرد.

نهادها و سازمان‌های دولتی برای مشارکت در این طرح می‌توانند به آدرس اینترنتی http://ictc.isti.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۲٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha