۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
اردبیل از منافع اقتصادی گردشگری بهره‌ای نبرده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اردبیل از منافع اقتصادی گردشگری بهره‌ای نبرده است

اردبیل- محمدی، کارشناس حوزه گردشگری گفت: سهم اردبیل از گردشگری خارجی و داخلی هنوز مشخص نیست و عملا از منافع اقتصادی این صنعت بهره چندانی نبرده است.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه گردشگری در اردبیل نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند اظهار کرد: متاسفانه جایگاه اقتصادی صنعت گردشگری در اردبیل یا هنوز درک نشده و یا اینکه متولیان امر برنامه خاصی در راستای بهره مندی از مزایای این صنعت پرسود ندارند است.

وی اظهار کرد: باتوجه به وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی در استان اردبیل، هنوز این صنعت نتوانسته در تولید ثروت و ارزآوری نقش آفرینی کند.

کارشناس حوزه گردشگری با بیان اینکه گردشگری در اردبیل بلاصاحب است گفت: کشورهای همسایه ما با صرف هزینه‌های هنگفت، اقدام به ایجاد جاذبه‌های توریستی کرده و توانسته اند درآمدهای آنچنانی را نصیب کشور خودشان کنند اما در ایران، علی رغم وجود بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، اقدام کافی جهت ایجاد شرایط لازم به منظور توسعه گردشگری صورت نگرفته است.

محمدی به معضل بیکاری در اردبیل اشاره کرد و افزود: مدیران محلی در اردبیل به جای پرداختن به حوزه های جانبی، با نگاه جدی به مقوله گردشگری به راحتی می توانند در بحث اشتغال، انقلاب بزرگ را در سطح استان رقم بزنند.

وی با بیان اینکه سهم اردبیل از گردشگری خارجی و داخلی هنوز مشخص نیست و عملا از منافع اقتصادی این صنعت بهره چندانی نبرده است گفت: تمامی دستگاه‌های ذیربط می بایست همکاری لازم را برای ارتقاء گردشگری و جذب گردشگر به این شهر داشته باشند.

کارشناس حوزه گردشگری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه در بحث گردشگری افزود: دانشگاه های ما باید به عنوان منبع تولید فکر باشند و بتواند موتور توسعه استان را به حرکت دربیاورند.

محمدی تصریح کرد: دانشگاه‌های ما تاکنون چندان به این حوزه ورود نکرده اند و راهکاری ارائه نداده اند که شرایط گردشگریمان را بهبود ببخشیم.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha