۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
معدن انگوران با حقیقت انکار ناپذیر اتمام ماده معدنی روبه رو است
رئیس خانه معدن زنجان:

معدن انگوران با حقیقت انکار ناپذیر اتمام ماده معدنی روبه رو است

زنجان- سلسانی، رئیس خانه معدن زنجان با بیان اینکه معدن انگوران با حقیقت انکار ناپذیر اتمام ماده معدنی روبه رو است، گفت: این معدن به عنوان قطب اصلی ایجاد شغل در استان محسوب می‌شود.

رامین سلسانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه معدنکاران علاوه بر پرداخت حقوق دولتی معین سالانه مطابق با جزو پنج بند الف ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه، مکلف به پرداخت یک درصد فروش خود برای بهسازی جاده و اانجام مسئولیت های اجتماعی هستند،گفت: بهره برداران معادن، مطابق قوانین، هر آنچه مکلف هستند انجام دادند.

وی با بیان اینکه خانه معدن بازوی اجرایی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان است،اظهار کرد: رسالت خانه معدن زنجان حل مشکلات معدنکاران و تسهیل امور آنان از اولویت ها و دغدغه های اصلی است.

رئیس خانه معدن استان زنجان گفت: زیر پا گذاشتن قوانین علاوه بر اینکه، بر اعتماد به جامعه معدنی خدشه وارد می‌کند، سایرین را نیز با مشکل روبه رو می کند.

سلسانی به موضوع پر چالش بخشنامه گون اشاره کرد و ابراز داشت: از سال ۹۷ که بخشنامه گونه های ممنوع القطع گون، اعلام و ابلاغ شد تا به امروز معدنکاری و پیش از آن نیز فرآیند انجام استعلام از اداره منابع طبیعی استان را با چالش های عظیمی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه معدن انگوران با حقیقت انکار ناپذیر اتمام ماده معدنی روبه رو است،افزود: مطابق آمار رسمی در سال جاری ۹۸ درصد استعلام های پروانه های اکتشاف و ۹۰ تا ۹۵ درصد مزایده ها به دلیل مخالفت به خاطر پوشش گیاهی، توسط اداره منابع طبیعی استان ابطال شده است.

رئیس خانه معدن استان زنجان با بیان اینکه معدن بزرگ انگوران به عنوان قطب اصلی ایجاد شغل در استان محسوب می شود،گفت: نیازمند جایگزین معادن دیگر هستیم و وجود این بخشنامه، در عمل هرگونه عملیات معدنکاری را بی معنا می کند.

سلسانی تصریح کرد: این بخشنامه برای همه مناطق کشور صدق نمی کند و در استانی مانند زنجان که پوشش گیاهی غالب آن گون است به تبع این قضیه باید معدنکاری در آن تعطیل شود که این امر خود منجر به تضیع ثروت ملی است.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      کاش زنجان با این صنعت آلاینده ودداع کند .البته اگر مسیولین ونماینده ای زنجان اجاره دهند