۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
  آمادگی ترکیه برای حفاری اکتشافی بیشتر در دریای سیاه| تلاش برای کاهش وابستگی به ایران و روسیه

آمادگی ترکیه برای حفاری اکتشافی بیشتر در دریای سیاه| تلاش برای کاهش وابستگی به ایران و روسیه

بر اساس اعلام وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه، این کشور در حال آماده شدن برای حفاری اکتشافی بیشتر در منطقه جدیدی در دریای سیاه، در مجاورت میدان ساکاریا در منطقه است.

به گزارش بازار، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با انتشار مطلبی توئیتری گفت: به زودی حفاری اکتشافی جدیدی به منظور کشف منابع گاز طبیعی در دریای سیاه آغاز خواهد شد.

وی در حساب توییتری خود مطلبی را به اشتراک گذاشت که در آن نوشته شده بود: «شمارش معکوس برای گاز دریای سیاه». دونمز با بیان اینکه ترکیه قصد دارد گاز دریای سیاه را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به شهروندان برساند، گفت: در حال آماده شدن برای حفاری اکتشافی در منطقه جدیدی در مجاورت میدان ساکاریا هستیم و امیدوارم در سال ۲۰۲۲ نیز خبرهای خوب مشابهی را به اشتراک بگذاریم.

ترکیه تاکنون ۵۴۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در میدان ساکاریا در منطقه دریای سیاه کشف کرده است که بزرگترین یافته این کشور است.

دونمز در ژوئن گفت که ترکیه می تواند حداکثر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ حفاری های اکتشافی بیشتری در دریای سیاه انجام دهد.

پیش از آن اخباری در اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر شده بود که پس از درگیری با یونان و قبرس در سال ۲۰۲۰، اختلافات ارضی ممکن است مانع این پروژه شود. اردوغان در آن سال انتظار داشت تا اتحادیه اروپا که از سال ۲۰۱۶ ارتباطات تجاری خود را با ترکیه گسترش داده ، این کشور را به دلیل اکتشاف بیشتر در شرق مدیترانه تحریم نکند. یونان و قبرس با ترکیه بر سر منابع انرژی و قلمرو قضایی در منطقه از اوت ۲۰۲۰ در تنش هستند.

علاوه بر آن، گزارشی که پیشتر در ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شد، مدعی شد که ترکیه داده‌های مربوط به اکتشافات هیدروکربن دریای سیاه را با غول‌های انرژی آمریکا شورون و اکسون موبیل پیش از همکاری احتمالی در استخراج گاز به اشتراک گذاشته است.

مقامات شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (SOCAR) همچنین اعلام کرده بودند که شرکت دولتی انرژی باکو و شرکت دولتی انرژی آنکارا، شرکت نفت ترکیه (TPAO) می توانند در توسعه و تولید ذخایر گاز دریای سیاه با یکدیگر همکاری کنند.

ترکیه قصد دارد در سال ۲۰۲۳ پمپاژ گاز از میدان دریای سیاه را آغاز کند، اما ابتدا باید شبکه خط لوله دریایی و تاسیسات پردازش را بسازد. انتظار می رود این میدان از سال ۲۰۲۷ به اوج تولید پایدار برسد.

کشف دریای سیاه می تواند وابستگی ترکیه را به روسیه، ایران و آذربایجان به منظور دریافت انرژی تغییر دهد.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha