گرانی تراکتور زیان کشاورزان را به همراه دارد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

گرانی تراکتور زیان کشاورزان را به همراه دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: در صورت افزایش یکباره و جهشی قیمت تراکتور کشاورزان آسیب بسیار زیادی را متحمل می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۱۳ دی ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت تراکتور سازی، گفت:در بحث افزایش قیمت تراکتور، کشاورزان گلایه‌هایی دارند و در این راستا اعتقاد داریم در حوزه مکانیزاسیون باید به کشاورزان کمک کرد و کمیسیون کشاورزی تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳ مرحله قیمت تراکتور افزایش داشته است، ادامه داد: در نشست امروز خطاب به وزارت صمت و شرکت تراکتورسازی اعلام شد که فعلا با توجه به مشکلات بخش کشاورزی قیمت محصولات افزایش داده نشود تا در خصوص آن تصمیم گیری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بازدید از تراکتور سازی تبریز ظرفیت‌های این واحد تولیدی را از نزدیک مشاهده کردیم، عنوان کرد: میزان تولید تراکتور سازی قابلیت افزایش دارد و بر این موضوع تاکید شد زیرا ۳۰ هزار متقاضی تراکتور در صف خرید قرار دارند و میزان تولید سالانه آنها حدود ۲۰ هزار دستگاه‌ها است که افزایش تعداد متقاضیان در صف خرید را به همراه دارد.

عسکری با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس پیشنهاد داده است تا در قالب بندی الحاقی به لایحه بودجه ۱۴۰۱از اعتبارات دولتی به تراکتورسازی برای افزایش تولید کمک گردد و در کنار آن تسهیلات با بهره کم نیز به این واحد تولید پرداخت شود، تصریح کرد: باید بخشی از سهم ۳۰ درصدی حوزه کشاورزی از محل هدفمندی یارانه‌ها برای افزایش تولید تراکتور در اختیار شرکت تراکتور سازی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار حمایت از کشاورزان باید از بروز مشکل در صنعت تراکتورسازی جلوگیری شود، افزود: در صورت افزایش یکباره و جهشی قیمت تراکتور کشاورزان آسیب بسیار زیادی را متحمل می‌شوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: نشستی اختصاصی با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، مسئولین سازمان هدفمندی یارانه‌ها و دستگاه‌های متولی در حوزه قیمت گذاری در زمینه تعیین قیمت تراکتور برگزار می‌شود تا کشاورزان و تراکتورسازان آسیب نبینند.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha