۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
فعالان اقتصادی در سرایان و درمیان از نرخ صفر مالیاتی بهره مند می شوند
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی:

فعالان اقتصادی در سرایان و درمیان از نرخ صفر مالیاتی بهره مند می شوند

بیرجند- احسانی مهر؛مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی از بهره مندی همه فعالان اقتصادی در شهرستان های درمیان و سرایان تا ۲۰ سال از نرخ صفر مالیاتی خبر داد.

جعفر احسانی مهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سرمایه گذاری و توسعه استان از اولویت های این اداره کل، مدیران اقتصادی و امور مالیاتی کشور است بر این اساس با نگرش توسعه ای کسانی که اقدام به سرمایه گذاری می کنند از نرخ صفر یا معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند.

به گفته وی برای همه فعالیت های اقتصادی که در شهرستان های درمیان و سرایان انجام می شود به مدت ۲۰ سال نرخ صفر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همه کسانی که از سال ۱۳۹۹ مجوز سرمایه گذاری در این دو شهرستان گرفته اند به مدت ۲۰ سال از نرخ صفر مالیاتی در همه فعالیت های تولیدی و خدماتی بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: در دیگر نقاط استان هم معافیت های برای واحدهای تولیدی و معدنی در نظر گرفته شده که شرط اصلی برخورداری از نرخ صفر یا معافیت های مالیاتی تسلیم اظهار نامه در هنگام شروع به فعالیت است و هرسال باید برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی اقدام و در آن در آمد های خود را اظهار کند.

احسانی فر تصریح کرد: درآمدهای غیر مرتبط با فعالیت اقتصادی مورد نظر شاید مشمول پرداخت مالیات در این موارد شود و در بعضی از موارد به دلیل این که فعالان اقتصادی شاید اطلاعات کافی در این باره نداشته باشند و به موقع برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی اقدام نکرده باشند ، ممکن است نتوانند از نرخ صفر یا معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: از طریق سایت امور مالیاتی در این باره اطلاع رسانی شده است . بنابر این فعالان اقتصادی در خراسان جنوبی که شرایط آن با دیگر نقاط کشور متفاوت است با آگاهی کامل در این خصوص باید اقدام لازم را برای تسلیم اظهار نامه در هر سال انجام دهند تا بتوانند از نرخ صفر یا معافیت های مالیاتی بهره مند شدند.

کد خبر: ۱۲۷٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha