۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
نظارت بر توزیع و استفاده سموم و کودها در زنجان وجود ندارد
رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان؛

نظارت بر توزیع و استفاده سموم و کودها در زنجان وجود ندارد

زنجان-رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان بر عدم نظارت در توزیع و استفاده سموم و کودها در تولید محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: این امر باعث برگوشت محصولات صادراتی می شود.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار بر عدم نظارت در توزیع و استفاده سموم و کودها در تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این امر باعث برگوشت محصولات صادراتی می شود.

وی اظهار کرد: استانداردهای استفاده از سموم و کودها باید به استانداردهای جهانی نزدیک و به روز شود.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان به برگشت برخی از محصولات صادراتی ایران از کشورهای چون روسیه،ازبکستان و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: دلیل برگشت این محصولات باقی مانده سموم و یا عدم رعایت استانداردهای کشورهای هدف صادراتی می باشد.

رنگ رونا تاکید کرد: نبود الگوی کشت و زنجیره کامل تولید تا مصرف و صادرات از دلایل برگشت برخی از محصولات صادراتی است.

وی با تاکید بر این که در بحث توزیع سموم و کودها باید از ابتدای امر نظارت به صورت جدی باشد،ابراز داشت: نظارت به گونه ای باشد که هیچ اغماضی حتی به صادر کننده صورت نگیرد تا استانداردهای مذکور به درست رعایت شود.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان استان زنجان گفت: اتصال کشاورز به صادر کننده جهت کشت قرار دادی و یا کشت با استاندارهای موجود و درخواستی یکی از راهکارهای حل مشکل در زمینه موجود است.

رنگ رونا با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی به موقع از سوی نهادها و وزارت خانه های ذی ربط یکی از درخواست های جدی فعالان اقتصادی به ویژه در بحث صادراتی است، افزود: اطلاع رسانی لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان برای کشت مطابق با استانداردها از جمله وظایفی است که این سازمان و سازمان‌های وابسته باید انجام دهند.

کد خبر: ۱۲۷٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha