۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کاهش محسوس دما در نواحی شمالی کشور
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما در نواحی شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور از آغاز بارش‌ها طی بعدازظهر امروز خبر داد و گفت: بارش‌ها تا ۲ روز آینده ادامه دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و گفت: امروز بعداز ظهر بارش‌ها از شمال غرب کشور آغاز خواهد شد و استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان و قزوین شاهد بارش  باران خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: همچین بارش‌های پراکنده‌ای را در استان‌های کردستان و کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته وی امشب شدت بارش‌ها در اردبیل و گیلان بوده و این دو استان امشب شاهد بارش‌های شدیدی خواهند بود.

او با بیان این که فردا محدوده بارش‌ها وسیع تر می شود، تصریح کرد: فردا استان‌های شمال غرب کشور و استان‌های واقع در نوار شمالی  از جمله تهران، البرز، مازندارن، گلستان، خراسان شمالی، قم، سمنان، مرکزی و استان همدان هم شاهد بارش خواهند بود.

او ادامه داد: انتظار می رود روز سه شنبه شدت بارش‌ها در غرب استان مازندران، گیلان و اردبیل باشد، ارتفاعات استان تهران نیز روز سه شنبه بارانی خواهد بود.

به گفته ضیاییان بارش‌ها عمدتا به شکل رگباری همراه با صاعقه، رعد و برق، احتمال وقوع تگرگ و وزش باد موقتی شدید خواهد بود. امشب استان‌های اردبیل و غرب گیلان جزو مناطق پر خطرمحسوب می شوند. فردا نیز غرب گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز و تهران مناطق پر بارش و پر خطر خواهند بود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرکرد با دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان بوده اند. دمای هوای تهران نیز در سردترین ساعات ۹ درجه و در گرمترین ساعت نیز ۱۸ درجه ثبت شده است.

ضیاییان اظهار کرد: همچنین از فردا در نوار شمالی کشور با کاهش ۵ تا ۷ درجه ای دما مواجه خواهیم بود و لازم است کشاورزان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

کد خبر: ۱۲٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha