۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
 سدهای مازندران در آستانه سرریز شدن است/ ذخیره سازی ۲۵۷ میلیون مترمکعب آب
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

سدهای مازندران در آستانه سرریز شدن است/ ذخیره سازی ۲۵۷ میلیون مترمکعب آب

ساری - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به ذخیره سازی ۲۵۷ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان گفت: تمامی سدهای استان در آستانه سرریز شدن هستند.

محمد ابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار میزان آب ذخیره شده پشت سدهای استان مازندران را ۲۵۷ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۷۸ درصد ظرفیت سدهای استان پر شده و از این نظر نسبت به سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در مجموع حجم آب پشت سدهای مازندران نسبت به مدت مشابه تا پایان آذرماه سال قبل رشد ۶۵ درصد دارد، گفت: بیشتر سدهای استان به آستانه سرریز شدن آب رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اظهار اینکه با روند موجود و کنونی پیش بینی می شود در فصل زراعی برای تامین آب کشاورزی و مزارع مشکلی نداشته باشیم، گفت: تا فصل کشاورزی آب سدها سرریز خواهد شد.

یخکشی ادامه داد: بخشی از آب ذخیره شده در سدها برای مدیریت سیلاب تخلیه شده است زیرا مدیریت سیلاب و پیشگیری از آن اصل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ظرفیت آب بندان های مازندران را ۴۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۴۷ درصد ظرفیت این آب بندها تکمیل شده است و تا پایان فصل آبگیری آب بندان‌ها تکمیل می شوند و پیش بینی می شود در فصل تابستان مشکلی در حوزه آب نداشته باشیم.

بیش از ۸۰۰ آب بند در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۱٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha