۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
شرکت‌های دولتی و مالیاتها؛ موضوع امروز جلسه کمیسیون تلفیق
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد

شرکت‌های دولتی و مالیاتها؛ موضوع امروز جلسه کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق، وضع شرکت‌های دولتی، صندوق‌های استانی و مالیات‌ها در سال آینده را موضوع اصلی امروز جلسه این کمیسیون دانست.

به گزارش بازار، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: امروز دومین جلسه کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال آینده بود که با حضور رئیس مجلس برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه عنوان شد که وضع شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال آینده مبهم است و آقای قالیباف به نمایندگان توصیه کردند که شرکت‌های زیان ده یا منحل و یا در دیگر شرکت‌ها ادغام شوند و از شرکت‌های دیگر که امکان سوددهی دارند به صورت هدفمند و مدیریت شده حمایت شود.

زارع ادامه داد: وضع صندوق‌های استانی نیز در بودجه سال آینده از نظر نمایندگان کمیسیون ابهام دارد و پیشنهاد نمایندگان هم این است که باید به این وضع پایان داد تا مردم بتوانند از این صندوق‌ها نفع ببرند.

وی مالیات‌ها را از دیگر نقاط مبهم بودجه سال آینده عنوان و تاکید کرد: به نظر می‌رسد درباره نحوه دریافت مالیات‌ها در سال آینده ایرادات و تناقضاتی وجود دارد که دولت باید در این باره به نمایندگان توضیح دهد و شفاف سازی کند تا بتوان یک تصمیم منطقی براساس شفافیت گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین با اشاره به برخی مباحث درخصوص حذف ارز ترجیحی نیز گفت: برای سال آینده دولت ارز ترجیحی در بودجه پیش بینی نکرده است بنابراین باید آن را برای نمایندگان شفاف کند تا نمایندگان بتوانند درباره نحوه اجرای آن قانع شوند و سپس تصمیم بگیرند.

زارع پیش بینی کرد: آنچه برآورد می‌شود این است که به نظر می‌رسد وضع ارز ترجیحی تا پایان سال به همین روال کنونی ادامه پیدا کند مگر اینکه دولت تصمیم دیگری بگیرد و ادامه ارز ترجیحی تا پایان دی ماه قطعی به نظر می‌رسد.

کد خبر: ۱۲۷٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha