۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
۷۶۸ میلیون دلار صادرات به عمان داریم/ لزوم استفاده از ظرفیت‌های صادراتی
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان:

۷۶۸ میلیون دلار صادرات به عمان داریم/ لزوم استفاده از ظرفیت‌های صادراتی

اراک - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: سال گذشته ۷۶۸ میلیون دلار صادرات به عمان داشتیم و مبادلات دوسویه این دو کشور نیز یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن ضرابی صبح سه شنبه در جلسه  معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و عمان، حجم روابط اقتصادی دو کشور را در حد انتظار ندانست و افزود: از سال ‌های ۸۵ تا سال ۹۲ حجم مبادلات تجاری دو کشور بین ۱۹۰ تا ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان خواستار استفاده کشورمان از قراردادهایی بین‌المللی عمان با ۱۵ کشور عربی، سنگاپور، آفریقا، آمریکا و اروپا شد و گفت: می‌توان کالاها را با تعرفه گمرگی صفر به این کشورها صادر کرد، اما ابتدا لازم است، یک تصویر روشن و درست از کشور عمان برای فعالان اقتصادی ایران ترسیم شود.

وی گفت: سال ۹۲ صادارت ایران به عمان ۱۴۶ میلیون دلار و حجم مبادلات دوسویه ۲۲۱ میلیون دلار بوده است، که در سال گذشته علی رغم تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی، رقم صادرات به این کشور به  ۷۶۸ میلیون دلار و حجم مبادلات دوسویه به یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون دلار رسید و رشد پنج برابری داشت.

کد خبر: ۱٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha