۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
باید به اندازه حذف ارز ترجیحی از مردم حمایت شود
نماینده مردم تبریز در مجلس با بازار مطرح کرد:

باید به اندازه حذف ارز ترجیحی از مردم حمایت شود

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به اندازه اعتباری که از حذف ارز ترجیحی به دست می آید از مردم حمایت معیشتی کند.

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت: ما در سال ۸۹ قانون هدفمندی یارانه ها را به تصویب رساندیم که قرار بود هدفمندی یارانه ها در قالب یک بسته اقتصادی کامل اجرا شود.

وی بیان کرد: از آن زمان ۱۱ سال می گذرد اما دیگر بخش های قانون هدفمندی یارانه ها، شامل بسته مالیاتی، بیمه ای، بانکی، پولی و انرژی مورد توجه قرار نگرفت و ما فقط یک بخش از قانون هدفمندی را مورد توجه قرار دادیم و مابقی را نادیده گرفتیم و این مسئله مشکلاتی را در زمینه اقتصادی برای کشور به وجود آورد.

نماینده مردم تبریز در مجلس متذکر شد: دولت روحانی در سال ۹۸ درباره گرانی بنزین هیچ گونه برنامه ریزی و بسترسازی انجام نداد و آن تجربه تلخ نباید تکرار شود. آنان آنقدر سهل انگاری کردند که رئیس جمهور سابق هم از گرانی بنزین اظهار بی اطلاعی کرد و آن رویکرد اشتباه، تجربه تلخ را در سال ۹۸ رقم زد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تأکید کرد: برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید بستر سازی شود و مردم باید بدانند اگر قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی گرفته شود، مابه ازای آن قرار است چه چیزی جایگزین ارز ترجیحی شود.

علیرضا بیگی گفت: جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی باید مطابق با واقعیت های زندگی مردم باشد. برای مثال اگر قرار است ۱۲ میلیارد دلار از این طریق از مردم گرفته شود و به جای آن فقط یک میلیارد دلار در قالب حمایت معیشتی به آنان داده شود، در این شرایط مردم در اداره زندگی خود دچار مشکل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بعضاً گفته می شود که علت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آن است که این ارز به جیب دلالان رفته است که باید بگویم این مسئله جدیدی نیست و باید با دلالان برخورد شود. از سوی دیگر باید با اقدامات نظارتی کاری کرد ارز دولتی از دلالان گرفته شود و باید ثروت مردم به خودشان بازگردانده شود.

علیرضا بیگی اظهار داشت: دولت باید اقتصاد را واقعی کند و از سوی دیگر لازم است به اندازه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از مردم حمایت کند.

کد خبر: ۱۲۷٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha