۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
از چه طریق در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنیم؟| آشنایی با انواع سرمایه گذاری های دیجیتال
بازار بررسی کرد؛

از چه طریق در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنیم؟| آشنایی با انواع سرمایه گذاری های دیجیتال

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، علیرغم سودهای مناسب و چشمگیر، خطرات جدی و ریسک از بین رفتن سرمایه را نیز به دنبال دارند که نیازمند تحقیقات جامع پیش از سرمایه گذاری در این بازار است.

بازار؛ گروه بین الملل: خرید و فروش دارایی های دیجیتال مانند رمز ارزها، متاورس، صندوق های ETF و بسیاری دیگر از شقوق آنها، طی سال های گذشته به یکی از بازارهای جذاب در سطح بین المللی تبدیل شده که علیرغم مخالفت شدید بسیاری از دولت ها و نبود قوانین ملی و بین المللی حامی سرمایه گذاران در صورت رخداد مواردی چون فیشینگ، کلاهبرداری و حمله سایبری، همچنان جذابیت خود را برای سرمایه گذاران به ویژه در میان نسل جوان حفظ کرده اند.

پیش از هر چیز باید بدانیم که ارزهای دیجیتال در زمره دارایی های پر خطر و فرار محسوب شده و نوسان قیمت آنها مانند یک شمشیر دو لبه عمل می کند؛ به این معنا که در صورت افزایش قیمت، سود زیادی قسمت سرمایه گذاران شده و البته با افت شددی قیمت در فصول نزولی بازار، ضررهای سنگینی متوجه آنها خواهد شد.

به همین خاطر توصیه می شود حتی در صورت پذیرش این ریسک، هیچگاه از سرمایه های پس انداز خود که حتی ممکن است تا چند سال آینده نیز به آنها نیاز پیدا کنید برای سرمایه گذاری در این بازار اجتناب کرده و تنها آن بخش سرمایه خود را وارد این بازار کنید که تحت هیچ عنوان و در هیچ زمانی احتیاجی به آن نداشته و گویی که هیچ گاه مالک چنین پولی نبوده اید.

اما با تمامی این اوصاف اگر همچنان قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید، بهتر است با روش های این سرمایه گذاری آشنا شوید تا نه تنها ریسک آن را به حداقل برسانید، بلکه منفعت حداکثری خود را نیز از آن ببرید. در ادامه به سه راه عمده سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال یا همان «کریپتو کارنسی» خواهیم پرداخت.

*خرید سهام عمومی شرکت های ارزی دیجیتال
مسلماً ساده‌ترین راه برای افزودن صرافی ارز دیجیتال به سبد سرمایه‌گذاری شما، خرید سهام در شرکت‌های ارز دیجیتالی است که به صورت عمومی معامله شده و می توان آنها را از صرافی ها خریداری کرد.

به شرط داشتن یک حساب کاربری در یک صرافی، می توانید به راحتی سهام شرکت های ارزی دیجیتال یا همان توکن ها را از صرافی‌های ارزهای دیجیتالی را خریداری کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید سهام کوین‌بیس، یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده را که در صرافی نزدک تحت عنوان «تیک کوین» فهرست‌شده است را خریداری کنید. این شرکت دارای ارزش بازاری بیش از ۶۵ میلیارد دلار است که آن را به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده تبدیل کرده است.

علاوه بر کوین‌بیس، می‌توانید سهام شرکت‌های فین‌تک یا همان ارائه دهندگان خدمات مالی دیجیتال عمومی را نیز خریداری کنید که علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های سنتی در بازارهای سرمایه، خدمات معاملات ارزهای دیجیتال را نیز ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، سهام رابین‌هود می‌خرید، که امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال را در برنامه‌اش فراهم کرده یا سهام صرافی بزرگ بایننس یا همان بایننس کوین (BNB) را خریداری نمایید.

خرید توکن های دیجیتال مبادلاتی
یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری در صرافی‌های ارزی دیجیتال، خرید و نگهداری توکن‌های صرافی هایی است که به‌عنوان وجه مبادلاتی صرافی های صادر کننده آنها عمل می کنند. شما می‌توانید توکن‌های صرافی را در صرافی‌های ارزی دیجیتال که آن‌ها را صادر کرده‌اند و یا کیف پول های ارزی خود نکگهداری نموده و علاوه بر تبدیل آنها به پول نقد، می توانید بسیاری از ارزهای دیگر را نیز با این دست توکن ها خریداری نمایید.

برای مثال، می‌توانید توکن BNB بایننس را به عنوان وجه مبادلاتی این غول ارزی دیجیتال خریداری نمایید و سپس، بسیاری از ارزهای ارائه شده بر روی شبکه بایننس (BEP۲ یا BEP۲۰) را توسط BNB خریداری نمایید. در حالی که توکن های مبادله ای، مانند BNB، با سهام عادی ارزی یکسان نیستند، قیمت آنها با موفقیت یا شکست صرافی صادرکننده مرتبط است.

اما بایننس تنها صرافی ای نیست که توکن های مبادله ای مخصوص خود را صادر کرده است. بسیاری از صرافی‌های پیشرو رمزارز، توکن‌های خود را برای تأمین مالی طرح های توسعه‌ خود با ارائه تخفیف‌ها و سایر مزایا به علاقمندان به فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال می فروشند.

در حال حاضر، صرافی های بزرگ چون Crypto.com، FTX، Huobi و KuCoin نیز توکن‌های مبادله‌ای مخصوص مبادله ارزی در پلتفرم خود را منتشر کرده‌ و موفق به جذب سرمایه گذاران و خریداران قابل توجهی برای ارزهای مبادلاتی خود شده اند.

خرید سهام در بورس بازارهای خصوصی ارزی
در نهایت، می‌توانید با خرید سهام صرافی‌های کریپتو در بازارهای خصوصی از طریق سرمایه گذاری مستقیم خصوصی اقدام نمایید.

به عنوان مثال، شما می توانید در یک صرافی از طریق IPO سرمایه گذاری کنید. این زمانی اتفاق می افتد که پذیره نویسان عرضه اولیه عمومی (IPO) از سهام یک شرکت ارزی نوپا، با تخفیف برای گروهی از سرمایه گذاران قبل از انتشار IPO آن ارز، اقدام می کنند.

مسلماً ساده‌ترین راه برای خرید سهام در صرافی‌های خصوصی کریپتو، از طریق پلتفرم‌های معاملات سهام خصوصی مانند BnktotheFuture که می توانید از این طریق، بر روی سهام خصوصی شرکت های رمزنگاری مانند BitFinex، Blockchain، Circle و Kraken سرمایه گذاری کنید. در حالی که پلتفرم سرمایه‌گذاری استارت‌آپ فین‌تک فقط برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط در دسترس است، به شما این امکان را می‌دهد تا با حداقل ۱۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری در مبادلات رمزنگاری را آغاز کنید.

اما سخن پایانی اینکه حتما پیش از اقدام به هرگونه خرید ارزهای دیجیتال، تحقیقات گسترده ای در خصوص آنها انجام دهید تا متضرر نشده و ریسک معاملات خود را تا حد ممکن پایین بیاورید.

همچنین با توجه به وجود تحریم ها و جلوگیری بسیاری زا سرافی ها مانند بایننس برای فعالیت کاربران ایرانی در آنها، پیش از اقدام به ثبت نام و خرید در این دست صرافی ها، در خصوص مسدود نشدن سرمایه خود تحقیق نمایید.

کد خبر: ۱۲۷٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha