۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
سوخت مورد نیاز ۱۲ هزار خانوار روستایی قزوین ذخیره سازی شد
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین:

سوخت مورد نیاز ۱۲ هزار خانوار روستایی قزوین ذخیره سازی شد

قزوین- مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین اظهار داشت: سوخت مورد نیاز ۱۲ هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی فاقد گاز طبیعی در قزوین برای عبور از فصل زمستان تامین و ذخیره سازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مصطفی صالحی با اشاره به مشکلاتی که در سالهای گذشته برای تامین سوخت در فصل زمستان در برخی از مناطق روستایی و صعب العبور استان وجود داشت اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخی از سالهای گذشته برای تامین سوخت در فصل زمستان برای مناطق کوهستانی و صعب العبور استان دچار مشکلاتی بودیم امسال با برگزاری جلسات مرتبط و پیش بینی های لازم سوخت مورد نیاز برای فصل زمستان روستائیان فاقد گاز طبیعی تامین شده است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی در استان قزوین فاقد گاز طبیعی هستند که بخش قابل توجهی از این خانوارها در مناطق کوهستانی و صعب العبور سکونت دارند که با برآوردهای انجام شده سوخت مورد نیاز برای فصل زمستان این خانواده ها تامین و ذخیره سازی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین عنوان کرد: طارم سفلی، الموت و تاکستان از مناطقی است که بخش قابل توجهی از روستاهای فاقد گاز طبیعی را در خود جای داده است که به منظور جلوگیری از بروز مشکل و کمبود سهمیه سوخت این روستائیان تامین شده است و از ساکنین درخواست شده تا ذخیره سازی سوخت مورد نیاز را عهده دار شوند.

صالحی اظهار داشت: همچنین برنامه ریزی برای تامین سوخت مورد نیاز برای نیروگاه شهید رجایی نیز انجام شده است و مازوت مورد نیاز در حال تامین است اما تلاش ما این است که با مدیریت مصرف در بخش های صنعتی، خانگی و اداری بتوانیم در روزهای زیادی از فصل سرما از گاز طبیعی برای فعالیت نیروگاه بهره بگیریم.

وی گفت: سوخت مازوت تنها راه در مواجهه به کمبود تامین گاز طبیعی است ولی انتخاب اول عدم استفاده از آن است که نیازمند همراهی مردم و مسئولین در مدیریت مصرف در بخش های خانگی، صنعتی و اداری است.

کد خبر: ۱۲۶٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha