۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
آغاز بازآرایی ساختار شرکت ملی نفت ایران

آغاز بازآرایی ساختار شرکت ملی نفت ایران

بازآرایی ساختار و سازماندهی دوباره فعالیت‌ها در شرکت ملی نفت ایران با محوریت زنجیره ارزش با دستور مدیرعامل این شرکت آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، امروزه در دنیای کسب و کار، برای پیشرفت و توسعه بازار سرمایه ضرورت وجود سیستم یکپارچه مدیریت ریسک و تحلیل‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر ریسک، بیش از پیش اهمیت یافته است، به‌گونه‌ای که یکی از اصلی‌ترین وجه تمایز سرمایه‌گذاران، اعم از حقیقی و حقوقی در دنیای رقابتی، اتخاذ استراتژی‌ها و جهت‌گیری‌های صحیح در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی است.

براساس دستور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مطالعات و بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، با توجه به نقش مهم امور تحلیل ریسک و بیمه، این بخش در حوزه سرمایه‌گذاری و کسب و کار سازماندهی و جانمایی شد.

نظر به اینکه مولفه‌های اساسی در حوزه تحلیل ریسک و بیمه بیشتر شامل درک و تحلیل محرک‌های کسب‌وکار و شناسایی ریسک‌های مربوطه در بخش‌های مختلف بیمه‌ای اعم از سرمایه‌های فیزیکی (تاسیسات، تجهیزات، ساختمان) و سرمایه‌های انسانی است، این مهم نیازمند برخورداری از سیستم مدیریت ریسک کارآمد بوده است.

با توجه به وجود سازوکار سازمانی در سطح شرکت ملی نفت ایران تحت عنوان «مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب و کار»، جانمایی حوزه تحلیل ریسک و بیمه برای تطابق ماهیت و سنخیت وظایف و فعالیت‌های حوزه ریسک و بیمه با ماموریت سازمانی مدیریت کسب و کار و برای ایجاد نظام مدیریت ریسک یکپارچه، در این بخش بازآرایی و جانمایی شد.

بر این اساس، انتظار می‌رود ضمن هماهنگی و هم راستایی فعالیت‌ها، ارائه خدمات بیمه‌ای در سطح شرکت ملی نفت ایران، تخصصی‌تر و کارآتر انجام گیرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha