۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
بیکار شدگان صنعت گردشگری زنجان در اثر کرونا، شناسایی می‌شوند
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

بیکار شدگان صنعت گردشگری زنجان در اثر کرونا، شناسایی می‌شوند

زنجان - مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: برای اجرای اقدامات حمایتی و ارائه بسته‌های پشتیبانی، آمار جمعیت بیکار شده در صنعت گردشگری و صنایع دستی استان در اثر شیوع کرونا، استخراج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: بسته حمایتی شامل واحدها و فعالان گردشگری و صنایع دستی خسارت دیده در اثر شیوع کرونا و این بسته با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی تهیه شده است.

وی اظهار داشت: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی از جمله موارد حمایتی این بسته حمایتی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: همچنین امهال ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع دستی از دیگر موارد این بسته حمایتی است.

ارجمند تعویق پرداخت قبوض خدماتی (آب، برق و گاز) به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی را از دیگر موارد مطرح شده در بسته حمایتی عنوان کرد و گفت: امکان استفاده واحدها و فعالان گردشگری و صنایع دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد (طرح گام) و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد در این طرح لحاظ شده است.

وی گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، ضریب اشغال مراکز اقامتی در این استان در ایام تعطیلات نوروز به صفر رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، ابراز داشت: همچنین بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس، همه اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

کد خبر: ۱۲٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha