۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
صرفه جویی ۷۱ میلیون مترمکعبی در منابع آبی استان کرمانشاه
معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خبر داد

صرفه جویی ۷۱ میلیون مترمکعبی در منابع آبی استان کرمانشاه

کرمانشاه- معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از صرفه جویی ۷۱ میلیون متر مکعبی در منابع آبی استان با اجرای طرح سازگاری با کم آبی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای کرمانشاه، علی مرادی گفت: با تصویب طرح سازگاری با کم آبی از سال ۹۹ این طرح در سال جاری به ادارات متولی ابلاغ شد که در این طرح آب و فاضلاب، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، شهرداری و آب منطقه‌ای باید با برنامه‌های تعیین شده میزان مصرف آب را کاهش دهند.

وی افزود: با اجرای طرح سازگاری با کم آبی باید تا آخر برنامه ششم دولت ۲۵۵ میلیون متر مکعب در منابع آبی استان کرمانشاه صرفه جویی شود.

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه ۹۰ درصد منابع آبی صرف مصارف کشاورزی می‌شود، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی موظف است با اجرای طرح خاک ورزی، سایبان باغ ها، پوشش کانال ها، آبیاری قطره ای، توسعه کشت پاییزه و جایگزینی کشت‌های پر آب بر مانند ذرت با زعفران در مصرف آب صرفه جویی کند.

مرادی گفت: امسال در بخش کشاورزی استان صرفه جویی ۲۹.۳۵ میلیون مترمکعبی آب هدف گذاری شده که از این میزان تا کنون ۲۷.۶ میلیون متر مکعب محقق شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه تعیین شده آب منطقه‌ای نیز مکلف به صرفه جویی ۵۴ میلیون متر مکعبی آب در سال ۱۴۰۰ شده است که تا کنون ۳۹.۶۸میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است.

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان یادآور شد: همچنین در بخش آب شرب شهری و روستایی آب و فاضلاب مکلف به صرفه جویی۴.۵میلیون متر مکعب آب شده که از ابتدای امسال تا کنون ۴.۳۵ میلیون متر مکعب آن محقق شده است.

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: در مجموع در سال جاری در استان تاکنون ۷۱ میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      شما جلو چاه های غیر مجاز و آبیاری ناموقع و سه تا کشت پشت سر هم کشاورزها را بگیری کم آبی هم برطرف میشه