۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
تخصیص۳۶۰میلیارد تومان اعتبار اولیه سفر رئیس جمهوری به اردبیل| پروژه‌های با منفعت مردمی در اولویت است
استاندار اردبیل خبر داد؛

تخصیص۳۶۰میلیارد تومان اعتبار اولیه سفر رئیس جمهوری به اردبیل| پروژه‌های با منفعت مردمی در اولویت است

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: از محل سفر رئیس جمهوری به اردبیل ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در روزهای آینده به استان اختصاص پیدا کند تا طرح‌های اولویت‌دار تا پایان سال اجرایی و آماده بهره‌برداری شوند.

سید حامد عاملی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به دنبال سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به استان اردبیل در اواخر مهرماه پیگیری های لازم برای جذب اعتبارات سفر با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل انجام شد تا تخصیص اولیه منابع این سفر را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در مرحله اول قرار شده به صورت نقدی ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در روزهای آینده به استان اختصاص پیدا کند تا طرح‌های اولویت‌دار و ثمربخش به نفع مردم تا پایان سال اجرایی و آماده بهره‌برداری شوند.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تانکر و یا تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی و عشایری
استاندار اردبیل گفت: در کنار پیگیری تخصیص مرحله دوم و سوم این اعتبارات با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، قرار شد معاونت عمرانی و سازمان اقتصاد و دارایی نیز نحوه جذب و اولویت تکمیل پروژه‌ها را مشخص کنند تا با تشکیل جلسات هفتگی شاهد شتاب‌ گرفتن اجرای این پروژه‌ها به صورت میدانی و عملیاتی باشیم.

عاملی افزود: انتظار می رود با تخصیص کامل و صد درصد این اعتبارات پروژه‌هایی که بیشترین منافع آن متوجه عموم مردم می شود، ‌ آماده اجرا و تکمیل شوند تا به سرعت روند تخصیص سایر منابع را نیز در سال‌های آینده شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار شد ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تانکر و یا تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی و عشایری اختصاص پیدا کند که در این زمینه امور عشایری استان باید پروژه‌های اولویت‌دار را تعیین و به استانداری اعلام کنند.

۱۳ میلیارد تومان‌ اعتبار مورد نیاز برای احداث ۳ پست ۶۳ کیلوولت
استاندار اردبیل در مورد اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه باغات در اراضی دیم در سطح استان اضافه کرد: جهاد کشاورزی باید هر چه سریعتر پروژه‌های اولویت‌دار خود را در شهرستان‌های مختلف اعلام کرده و این جذب منابع را داشته باشند.

وی بیان کرد: برای احداث ۳ پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل ۱۳ میلیارد تومان، تکمیل محور پارس‌آباد به سربند ۱۱ میلیارد و ۱۳ میلیون تومان، تکمیل ساختمان اداری شهرک صنعتی ۷۵۰ میلیون تومان، تکمیل تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری نیز ۲۰ میلیارد تومان اختصاص می یابد.

عاملی ادامه داد: از محل سفر رئیس جمهور برای تکمیل طرح‌های پایاب سد خداآفرین ۵۰ میلیارد تومان، سد عمارت ۵۴ میلیارد تومان، احداث بیمارستان نجف‌زاده ۳۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی نیز ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص می یابد.

با تأمین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی به سرانجام می رسند
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قرار شد تا برای تالار شهر اردبیل یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان و تکمیل سالن‌های ورزشی و استخرهای دانش‌آموزی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد تا با تأمین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی نیز به سرانجام برسند.

عاملی تصریح کرد: برای تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات دانشگاه محقق اردبیلی ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، دانشکده فناوری های نوین ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان اختصاص یابد.

وی بهسازی آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار را با تخصیص ۳۳ میلیارد تومان ضروری اعلام کرد و گفت:‌ از محل سفر رئیس جمهور در مرحله اول برای تکمیل مراکز و خانه‌های بهداشتی ۱۵ میلیارد تومان، فاضلاب خلخال ۱۰ میلیارد تومان، طرح‌های گردشگری و زیربنایی ۲۰ میلیارد تومان و تکمیل سد کوثر ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا دستگاه‌های اجرایی به سرعت جذب این منابع را انجام دهند.

استاندار اردبیل افزود: ما در هفته آینده پروژه‌های گردشگری و زیربنایی را که با اولویت ۱۰ پروژه تعریف شده در بررسی دقیق در مناطق مختلف استان مورد توجه قرار می دهیم تا با تأمین اعتبار مورد نیاز این طرح‌های زیربنایی در بخش گردشگری به سرانجام رسیده و امکان حضور سرمایه‌گذاران فراهم آید.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha