۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
اجرای آزمایشی طرح تأمین مالی زنجیره‌ای| کارت بازرگانی الکترونیکی صادر می‌شود
وزیر صمت خبر داد؛

اجرای آزمایشی طرح تأمین مالی زنجیره‌ای| کارت بازرگانی الکترونیکی صادر می‌شود

قم- فاطمی امین، وزیر صمت از اجرای طرح آزمایشی تأمین مالی زنجیره‌ای فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: این طرح با همکاری بانک مرکزی از شنبه طی تفاهم‌نامه با ۷ بانک عامل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا فاطمی امین بعد از ظهر پنج‌شنبه ضمن دیدار با فعالان اقتصادی استان قم در محل اتاق بازرگانی این استان در جریان مشکلات و موانع فعالیت اقتصادی در قم قرار گرفت.

فعالان اقتصادی در این دیدار از موانع و سنگ‌اندازی‌ها و هم‌چنین چالش‌های خود در زمینه تولید، تأمین مواد اولیه، تسهیلات بانکی و بیمه تأمین اجتماعی گلایه کرده و خواستار رفع این مشکلات شدند.

در این دیدار مسئله شهرک بنکداران و مسائل صنعت کفش و هم‌چنین دیگر بخش‌های صنعتی استان قم بررسی و در این زمینه از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت قول پیگیری داده شد.

وزیر صمت در این دیدار از اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای فعالان اقتصادی با همکاری ۷ بانک عامل خبر داد و گفت: در زمینه تسهیلات بانکی طی کار مشترکی با بانک مرکزی قرار است از شنبه طرح تأمین مالی زنجیره‌ای اجرا شود و با ۷ بانک عامل برای اجرای این طرح تفاهم‌نامه منعقد شده است که این طرح به طور آزمایشی اجرا و در ابتدا با بانک صنعت و معدن و تجارت اجرا خواهد شد ولی بانک‌های ملت، ملی و سپه و هم‌چنین صادرات و پارسیان هم در این طرح همراهی می‌کنند.

به گفته وی، طرح در ابتدا از بانک صنعت و معدن آغاز و قرار است تا ۳۱ درصد مصارف مالی را کم و مشکلات انحرافات مالی و سرمایه در گردش را حل و فصل نماید؛ این طرح در دنیا اجرا شده است و امید است تا پایان امسال به طور کامل در کشور اجرا شود.

حل مشکلات کارت بازرگانی ۲
فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در زمینه کارت بازرگانی ۲ مشکلات حل شده و ۲۵ استعلام در ۲۰ دستگاه اجرایی بررسی و مسئله کارت بازرگانی حل و کم‌تر از یک ساعت به طور الکترونیکی صادر می‌شود؛ هم‌چنین صحبت‌هایی در ارتباط با رایزن اتاق بازرگانی داشتیم و با توجه به محدودیت‌هایی که برای رایزن بازرگانی در دولت داریم که حتماً کارمند رسمی باشد به سمتی می‌رویم که رابطه‌های تجاری و مراکز تجاری در اتاق بازرگانی ایجاد کنیم که این امر نهایی نشده و در حال بررسی است.

وی با اشاره به گلایه فعالان اقتصادی قم در زمینه بیمه تأمین اجتماعی هم گفت: در زمینه بیمه تأمین اجتماعی چالش‌هایی برای واحدهای تولیدی ایجاد شده که با وزارت تعاون صحبت‌هایی شده و ایده‌ای در حال اجرا است تا روش پرداخت حق بیمه تغییر کند و لازم نیست تأمین اجتماعی برای اطمینان از پرداخت حق بیمه همه پرونده‌ها را زیر و رو کند و آیین‌نامه و حساب و روتین‌هایی را اجرا و بررسی نماید؛ راه حل میانبردی را برای اجرای آزمایشی را در حال اجرا داریم.

ظرفیت بالای قم در تولید کفش
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌چنین مسئله تأمین مواد اولیه را مسئله مهم فعالان اقتصادی نام برد و بیان کرد: تأمین مواد اولیه و مواد شیمیایی به ویژه در فولاد در حال بررسی است و امید داریم این مواد با کمترین قیمت موجود به دست واحدهای تولیدی برسد.

وی اظهار کرد: قم در زمینه صنعت کفش و صادرات این محصول ظرفیت بالایی دارد و ما در زمینه صادرات و بازارهای هدف تعهد می‌کنیم حمایت مطلوبی داشته باشیم.

فاطمی امین با بیان اینکه مشکلات تعهدات ارزی برداشته شده است، افزود: ۱۵ مورد موانع صادراتی با هماهنگی رئیس جمهور برداشته شده و امید است مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی پلکانی حل و فصل شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha