۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
صادرات قطعات خودرو به کشورهای مختلف محقق شود
رئیس کمیسیون صنایع خبر داد؛

صادرات قطعات خودرو به کشورهای مختلف محقق شود

سوادکوه- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت تحقق صادرات قطعات خودرو به کشورهای مختلف تاکید کرد و گفت: پایداری تولید مستلزم صادرات است.

به گزارش بازار به نقل از صمت مازندران، عزت الله اکبری تالارپشتی در نشست بررسی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بشل با بیان اینکه در بودجه سال جاری و برای تامین ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی مجلس هشت میلیارد دلار ارز مصوب کرد و دولت قبلی آن را مصرف کرده بود و برای بقیه سال چیزی نگذاشت.

وی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی مطالبه گری قوی داشته باشد، گفت: دولت باید استانداران را از چهره های اقتصادی انتخاب کند تا ظرفیت استان را در بخش های مختلف ارتقاء دهد.

وی ادامه داد: همچنین از دولت خواستیم تا وضعیت سفارتخانه ها را درست کند و چهره های آن را اقتصادی کند زیرا به نفع کشور، اقتصاد و امنیت کشور خواهد بود چون هر تولیدی اگر صادرات محور نباشد محکوم به شکست خواهد بود.

اکبری تالارپشتی ادامه داد: همچنین اگر موفق باشیم از ایرانیان خارج از کشور ۱۰۰ میلیارد دلار پول بگیریم و آن‌ها را به سرمایه گذاری تشویق کنیم، دیگر مشکلی از نظر اقتصادی نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به صادرات قطعات خودرو به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: اگر قطعه ساز درست و حسابی داشته باشیم، خودروساز خوبی خواهیم بود زیرا هر تولیدی برای پایداری باید قابلیت عرضه به بازارهای همسایه را داشته باشد.

وی گفت: نباید واحد تولیدی را بی جهت تعطیل و فعال اقتصادی را زندانی کرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha