۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
 حیات و ممات واحدهای تولیدی را به کد بورسی گره زده‌اند
رئیس خانه صمت مازندران:

حیات و ممات واحدهای تولیدی را به کد بورسی گره زده‌اند

ساری- رضوی، رئیس خانه صنعت و معدن مازندران خرید انرژی از طریق بورس برای واحدهای تولیدی کوچک را دارای مشکلاتی دانست و گفت: اکنون حیات و ممات یک واحد تولیدی به کد بورسی گره زده شده است.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه یکی از شاخص های توسعه یافتگی مالیات است و کشوری که با مالیات اداره نشود، عقب مانده است، گفت: محل اخذ این مالیات امری مهم است ولی سخت افزار و نرم افزار لازم دریافت مالیات از مالیات گریزان تعریف نشده است.

وی با اشاره به رشد درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه و افزایش بهای انرژی گفت: واحدهای کوچک و متوسط موظف شدند از طریق بازار بورس نسبت به تامین انرژی کنند درحالی که دریافت کد بورسی با موانعی روبرو است و حیات و ممات واحدهای تولیدی به کد بورسی گره زده شده است.

وی گفت: وقتی هزینه های واحدهای تولیدی دولایه می شود باید درآمدهای آن نیز دو لایه شود و اگر یک واحد پتروشیمی کالایش را صادر می کند باید انرژی آن ارزی محسوب شود اما واحد تولیدی که در شهرک صنعتی استان فعالیت می کند بهای انرژی دلاری گرفته شود، ظلم محسوب می شود.

رضوی با تاکید براینکه با واقعی شدن قیمت ها موافق هستیم اما باید مکانیزم های آن به درستی تعریف شود، گفت: اکنون هزینه های بالای سربار سبب شده تا هرآنچه نوشتم در حال ازدست دادن هستیم.

رئیس خانه صمت مازندران با بیان اینکه متاسفانه در بودجه نویسی کنونی از اتاق بازرگانی نیز دعوت و مشورت گرفته نشده است، گفت: اگر مجلس با صنعت تعامل نکند در مجموع به معنای سوراخ کردن کشتی است که روی آن نشسته ایم.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha