۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
تقاضای جهانی برای لیموی تازه در حال افزایش است
بررسی بازار جهانی میوه های تازه بسته بندی شده تا ۲۰۳۱

تقاضای جهانی برای لیموی تازه در حال افزایش است

در حالیکه ارزش بازار جهانی میوه های تازه بسته بندی شده در ۲۰۲۱ از مرز ۱۱ میلیارد دلار عبور کرده پیش بینی می شود تا ۲۰۳۱ به ۱۹ میلیارد دلار برسد و در این میان بیشترین تقاضا برای لیموی تازه خواهد بود.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که به گفته کارشناسان، مصرف منظم میوه های تازه بسته بندی شده می تواند به توسعه ایمنی کمک کند و ممکن است میزان شیوع و گسترش بیماری ها را کاهش دهد،  افزایش آگاهی در مورد خواص تغذیه ای میوه های تازه باعث افزایش تقاضا برای میوه های تازه بسته بندی شده در سراسر جهان شده است. به طوری که بر اساس آمار و گزارشات منتشر شده ارزش بازار جهانی میوه های تازه بسته بندی شده تا پایان سال ۲۰۲۱ از مرز ۱۱ میلیارد دلار عبور کرده است و انتظار می رود تا سال ۲۰۳۱ شاهد رشدی ۵.۵ درصدی باشد و به این ترتیب تا ده سال آینده به بیش از ۱۹ میلیارد دلار برسد.

پیش بینی می شود تقاضا برای لیموی تازه بسته بندی شده با ۱۰.۵ درصد رشد تا سال ۲۰۳۱ بیشترین رکورد را نسبت به دیگر میوه های تازه به ثبت برساند

سهم ۲۱ درصدی آناناس تازه بسته بندی شده در ۲۰۲۱| افزایش ۱۰درصدی تقاضا برای لیموی تازه بسته بندی شده تا ۲۰۳۱
داده های آماری منتشر شده نشان می دهد: در میان میوه های تازه بسته بندی شده، میوه آناناس بیش از ۲۱ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که به گفته کارشناسان اقبال مصرف کنندگان نسبت به میوه های تازه بسته بندی شده روندی افزایشی دارد و تا ده سال آینده حدود ۲ برابر میزان فعلی خواهد بود.

از سوی دیگر کارشناسان جهانی می گویند: انتظار می رود تقاضا برای لیموی تازه بسته بندی شده با ۱۰.۵ درصد رشد تا سال ۲۰۳۱ بیشترین رکورد را نسبت به دیگر میوه های تازه به ثبت برساند.

افزایش تقاضا برای سیب و موز تازه بسته بندی شده رشد ۴ درصدی ارزش این بازار جهانی را طی نیم دهه گذشته رقم زده است
بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده نکته جالب توجه در مورد میوه های تازه بسته بندی شده اینکه طی سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ ارزش این بازار جهانی حدود ۴ درصد رشد داشته است. کارشناسان می گویند این روند افزایشی به دلیل بالا رفتن تقاضا برای دو محصول «سیب و موز تازه بسته بندی شده» در آمریکای شمالی و اروپا بوده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارشات منتشر شده، انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۱، فروش میوه‌های تازه بسته‌بندی شده در اروپا به حدود ۴ میلیارد دلار رسیده باشد که تقریباً ۳۴ درصد از فروش جهانی را تشکیل می‌دهد. نکته جالب توجه در این مورد اینکه افزایش استفاده از میوه‌های تازه در نانوایی و شیرینی‌پزی برای اینکه جلوه ای جذاب به محصولات بیفزاید، باعث رشد بازار اروپا بوده است.

ارزش بازار میوه های بسته بندی شده در برزیل در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱۰ میلیون دلار بوده که افزایش صادرات لیموی تازه از این کشور در رشد این بازار موثر بوده است

بریتانیا ۲۱ درصد از کل بازار میوه های تازه بسته بندی شده اروپا را در اختیار دارد
این گزارشات منتشر شده همچنین حاکی از این است: تا پایان سال ۲۰۲۱ بریتانیا ۲۱ درصد از کل بازار میوه های تازه بسته بندی شده اروپا را به خود اختصاص داده است. با این وجود پیش بینی می شود تقاضا برای میوه های تازه بسته بندی شده ارگانیک در لهستان باعث رشد بازار منطقه شود.

داد های منتشر شده همچنین می گوید: ارزش بازار میوه های بسته بندی شده در برزیل در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱۰ میلیون دلار بوده است و نکته جالب توجه اینکه افزایش صادرات لیموی تازه بسته بندی شده از برزیل به رشد این بازار دامن می زند.

پیش بینی می شود تقاضا برای دو محصول پرتقال و انبه تازه بسته بندی شده در مالزی تا سال ۲۰۳۱ حدود ۱۰ درصد افزایش یابد

سهم هند از بازار میوه های تازه بسته بندی شده جنوب آسیا از ۴۲ درصد عبور کرد| رشد ۶ درصدی بازار ژاپن تا ۲۰۳۱
گزارشات منتشر شده همچنین می گوید: تخمین زده می شود که اندازه بازار میوه های تازه بسته بندی شده در چین در سال ۲۰۲۱ به بیش از یک میلیارد دلار رسیده باشد. با این وجود انتظار می رود مصرف میوه های تازه بسته بندی شده در ژاپن در یک بازه زمانی ده ساله یعنی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ بیش از ۶ درصد رشد داشته باشد که بسیار قابل توجه است.

از سوی دیگر بر اساس داده های منتشر شده، در سال ۲۰۲۱، هند سهمی به میزان بیش از ۴۲ درصد از جنوب آسیا را در اختیار داشته است. به گفته کارشناسان: افزایش تجارت میوه های تازه بسته بندی شده مانند «گریپ فروت، هلو، کیوی و لیمو» در کشورهای جنوب آسیا به رشد بازار هند دامن می زند.

این داده های منتشر شده می گوید: همچنین انتظار می رود تقاضا برای دو محصول یعنی «پرتقال و انبه تازه بسته بندی شده» در مالزی تا سال ۲۰۳۱ حدود ۱۰ درصد افزایش یابد.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha