۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶
مشتریان هنوز امکان استفاده از پول نقد را دارند
بانک مرکزی ایرلند:

مشتریان هنوز امکان استفاده از پول نقد را دارند

با امتناع برخی از خرده فروشان ایرلند از پرداخت نقدی، بانک مرکزی ایرلند اعلام کرد که مشتریان به جای پرداخت های الکترونیکی، هنوز امکان استفاده از پول نقد را دارند.

 به گزارش بازار، این بانک مرکزی تاکید کرده که مشتریان همچنان می توانند از پول نقد استفاده کنند و مجبور به استفاده از پرداخت الکترونیکی نخواهند شد. تحقیقات انجام شده توسط این تنظیم کننده نشان داد که پیش بینی ها در مورد حذف قریب الوقوع پول نقد اغراق آمیز بوده است.

این امر پس از آن اتفاق افتاد که مشتریان پیشرویی به  دولت هشدار دادند که مطمئن شود خریداران همیشه گزینه پرداخت پول نقد را خواهند داشت، زیرا پرداخت های غیرحضوری و با کارت بسیار محبوب اند. انجمن مشتریان ایرلند هشدار داده که برخی از مغازه های ایرلند شروع به امتناع از پرداخت نقدی کرده اند. مشاور ارشد سیاست گذاری این انجمن، گفت که این دولت و تنظیم کننده ها باید به خرده فروشان بگویند که آنها همیشه باید پرداخت های نقدی را بپذیرند.

 وی مدعی شد که برخی از خرده فروشان با حمایت بانکداری از همه گیری کووید-۱۹ برای غیرمعمول کردن پرداخت های نقدی استفاده می کنند، در حالی که برخی شروع به ممنوعیت استفاده از پول نقد به نفع پرداخت های غیرحضوری با کارت کرده اند. وی گفت: ایرلند هرگز بدون پول نقد نبوده، به این دلیل که پول نقد بسیار محبوب است. مردم ایرلند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹، درست قبل از شیوع همه گیری، نزدیک به ۱۰۰ میلیون پرداخت غیرحضوری بیشتر انجام دادند.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha