۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
صرفه‌جویی مصرف برق با کاهش روشنایی تابلوهای تبلیغاتی
مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر مطرح کرد

صرفه‌جویی مصرف برق با کاهش روشنایی تابلوهای تبلیغاتی

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر گفت: به منظور صرفه‌جویی در زمستان، با کاهش روشنایی تابلوهای تبلیغاتی، پارک‌ها، میادین، معابر درون شهری تاکنون ۳۴۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مسعود صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر افزود: طرح کاهش روشنایی تابلوهای تبلیغاتی، پارک‌ها، میادین، معابر درون شهری و جاده‌ها به استثنای مناطق حادثه‌خیز از ابتدای مهرماه امسال در کل کشور اجرا شده و تا پایان وضع محدودیت‌های زمستان و محدودیت‌های شبکه گاز، ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدمات انجام شده برای گذر از زمستان افزود: آرایش بهینه تولید نیروگاه‌ها با اولویت نیروگاه‌های پربازده، افزایش تقریباً دو برابری واردات برق، قطع بار مراکز مجاز استخراج رمز ارز، تشدید در برخورد با مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز، اطلاع‌رسانی وسیع برای همراهی مشترکان در کاهش مصرف برق و گاز، اطلاع‌رسانی و همکاری دوجانبه با وزارت صمت برای کنترل مصرف صنایع و آمادگی صنایع برای کاهش بار به میزان ۳۰ درصد در صورت نیاز شبکه سراسری به کاهش بارمصرفی و کنترل بارمصرفی ادارات در ساعات اداری و بعد از اتمام ساعت کار، از جمله اقداماتی بود که تاکنون انجام شده و در طول فصل زمستان به صورت مستمر پیگیری و رصد می‌شوند.

صادقی همچنین خاطرنشان کرد: امروزه برق برای مردم حکم اکسیژن را دارد و با توجه به افزایش سالانه مشترکان و قدیمی بودن شبکه‌های برق در بخش انتقال و توزیع، استفاده از تکنولوژی‌های جدید در تامین برق مطمئن و پایدار امری ضروری بوده که در این زمینه گام‌های مهمی برداشته شده است.

وی ادامه داد: در ایام سرد، بخش‌های صنعت و مشترکان خانگی می‌بایست مدیریت مصرف را را رعایت کنند تا همه بتوانیم از برق پایدار و مطمئن برخوردار باشیم.

کد خبر: ۱۲۶٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha