۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
تشکیلات اداری برای بازارچه‌های مرزی تعریف شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تشکیلات اداری برای بازارچه‌های مرزی تعریف شود

زاهدان - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد تشکیلات سازمانی مناسب برای بازارچه‌های مرزی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تجاری یک ضرورت است.

ماندانا زنگنه در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: هم اکنون بازارچه های مرزی استان سیستان و بلوچستان فاقد چارت اداری سازمانی است که می طلبد در راستای قانونمند کردن فعالیت های تجاری نسبت به ایجاد چارت اداری در این بخش اقدام شود. 

وی گفت: با توجه به مرزی بودن استان توسعه بازارچه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت های تجاری یک ضرورت است تا از این طریق بر مدار توسعه حرکت کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا پیشنهاد ایجاد تشکیلات و ساختار اداری برای بازارچه های مرزی مطرح شده که می تواند علاوه بر افزایش مبادلات تجاری روند مبادله کالا را تسهیل کند.

زنگنه ادامه داد: مبادلات تجاری علاوه بر ایجاد تعامل فرهنگی بین کشورهای همسایه به ارتقای معیشت مرزنشینان نیز کمک می کند که در این راستا ۷۲۷ میلیون دلار کالا در ۱۱ماهه سال گذشته از بازارچه های مرزی به خارج کشور صادر شده است.

وی تصریح کرد: این حجم از صادرات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹درصدی را نشان می دهد، همچنین میزان واردات انجام شده طس این مدت نیز ۴۰۲ درصد رشد داشته است که معادل ۵۰۲ میلیون دلار بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بازارچه های مرزی طی سال های اخیر توانسته اند در اقتصاد ملی  نقش آفرینی کنند و انگیزه لازم برای ماندن در روستاهای مرزی را ایجاد کنند.

کد خبر: ۱۲٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha