۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
احتمال افزایش قیمت طلا با کاهش ترس از شیوع اومیکرون
بازار بررسی کرد؛

احتمال افزایش قیمت طلا با کاهش ترس از شیوع اومیکرون

علیرغم ریزش اخیر طلا طی روزهای گذشته، به نظر می رسد قیمت این فلز گرانبها، شاهد کمی افزایش قیمت طی روزهای آینده باشد.

به گزارش بازار، قیمت طلا در بازارهای جهانی، در تاریخ ۲۲ نوامبر به بالاترین سطح خود رسید و پس از آن سیر نزولی در پیش گرفت. اکنون اما بازگشت اندک دلار آمریکا به دلیل یک دوره ریسک گریزی در وال استریت احتمالاً بر قیمت ها تأثیر گذاشته که قدرت گرفتن بیشتر دلار، قیمت طلا را در بازارهای جهانی افزایش خواهد داد. 

قیمت شمش طلا هم اکنون در معاملات آسیا-اقیانوسیه رو به افولاست، اگرچه به نظر می رسد میزان فروش فعلی فروش حاشیه ای باشد. قیمت طلا از ۱۵ دسامبر، یعنی زمانی که به سرعت پایین‌ترین سطح نوسان نوامبر شکسته شد، روندی صعودی داشته است. از آن زمان، سطح مهم روانشناختی ۱۸۰۰دلار پیشی گرفت، و این در حالیست که دلار آمریکا با نگاهی به شاخص DXY تا حد زیادی زیر بالاترین رقم سالانه خود تثبیت شد.

افزایش انتظارات تورمی، همراه با توقف رشد دلار، به طلا کمک کرده تا طی هفته‌های اخیر جایگاه خود را مجددا پیدا کند. نرخ های سربه سر ایالات متحده - که شکاف بین بازده اسمی و بازدهی تعدیل شده بر اساس تورم را اندازه گیری می کند، طی هفته گذشته افزایش یافته است؛ اگرچه همچنان کمتر از سطح مشاهده شده در اوایل دسامبر باقی مانده و نرخ سربه سر ۲ ساله نزدیک به ۳.۱۵۶% بیشتر از پایین ترین نرخ دسامبر که ۳.۰۲۵% بود معامله می شود.

gold chart

در این میان، بروز اومیکرون احتمالاً انتظارات تورمی را به دنبال دارد زیرا برخی با ترس از قرنطینه گسترده و اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی شدیدتر که ممکن است مسائل زنجیره تامین را تشدید کند، به دنبال سوق دادن سرمایه های خود به سمت بازار طلا هستند که همین موضوع می تواند منجر به افزایش قیمت این فلز گرانبها شود.

با این حال، با شروع کاهش ترس از همه گیری وحشتناک اومیکرون، علیرغم افزایش قابل توجه موارد روزانه ابتلا در کشورهای صاحب اقتصادهای کلیدی جهان، این انتظارات تورمی ممکن است به زودی از بین بروند و این به ضرر طلا خواهد بود؛ چراکه نرخ های سربه سر نتوانسته اند شکاف موجود را با سطوح اوایل دسامبر کاهش دهند.

پیش بینی فنی قیمت طلا در بازه ۴ ساعته
طلا به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (SMA) بازگشته است و سطح روانشناختی ۱۸۰۰ دلار نیز مورد توجه قرار گرفته است. الگوی Rising Wedge نیز در حال شکل گیری است و دری را برای شکست احتمالی زیر خط حمایت فعلی باز می کند.

اگر تریدرها موفق به جلوگیری از کاهش قیمت طلا شده و قیمت همچنان بالای ۱۸۰۰ باقی بمانند، ممکن است فرصت صعودی شدن حتمی را برای طلا ایجاد کرده تا سطح کمی بالاتر از ۱۸۳۰ دلار را آزمایش کند که در حقیقت، مقاومت اصلی پیش روی طلا از جولای تا سپتامبر محسوب می شود. MACD و RSI نیز تا حد قابل توجهی پایین بوده و همین امر میتواند به کاهش قیمت در کوتاه مدت منجر شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha