۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳
 ارز ترجیحی در شرایط ثبات اقتصادی حذف شود
رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی:

ارز ترجیحی در شرایط ثبات اقتصادی حذف شود

شقاقی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی ثبات اقتصادی، کاهش انتظارات تورمی و کافی بودن منابع ارزی و ریالی دولت را به عنوان مهم ترین الزامات حذف ارز ترجیحی برشمرد.

به گزارش بازار، وحید شقاقی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی گفت: اگر الزامات و زیرساخت های لازم برای نظام های چند نرخی ایجاد نشود هیچ نتیجه ای عایدمان نخواهدشد.

وی افزود: دولت دوازدهم با دلایل خاصی که داشت سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را اجرا کرد اما از آنجایی که الزامات آن را فراهم نکرد لذا شاهد انحرافات و فساد و رانت هایی بودیم.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی متذکرشد: اگرچه قیمت کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند در مقایسه با سایر کالاها کمتر افزایش پیدا کرده اما اگر این سیاست به خوبی اجرا می شد می توانستیم جلوی انحرافات را بگیریم.

شقاقی سرانجام مذاکرات را بر انتظارات تورمی تاثیرگذار دانست و گفت: ما در طول سه سال گذشته متوسط بالای ۳۵ درصد تورم داشتیم و احتمالا تورم امسال به بالای ۴۲ درصد خواهد رسید.

وی آرامش و ثبات اقتصادی، کاهش انتظارات تورمی و کافی بودن منابع ارزی و ریالی دولت را به عنوان مهم ترین الزامات حذف ارز ترجیحی برشمرد و افزود: در این صورت به تدریج می توان ارز ۴۲۰۰ تومانی را از پنج قلم کالا حذف کرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha