۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
قطعات بی کیفیت، عامل شکایات متعدد از تعمیرکاران لوازم خانگی
رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی بابازار مطرح کرد

قطعات بی کیفیت، عامل شکایات متعدد از تعمیرکاران لوازم خانگی

کرج- رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج با اشاره به تحریم ها و تهیه قطعات از بازار آزاد گفت: وجود اجناس بی کیفیت در بازار باعث بروز مشکلات و شکایات زیادی از واحدهای صنفی ما شده است.

خدیجه ستارزاده؛ بازار: محمد فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۷۵۰ واحد صنفی در کرج داریم، افزود: ۵۰ واحد نیز در دست اقدام برای کسب جواز هستند، البته تحریم ها و مشکلاتی اعم از بالا بودن کرایه مغازه و غیره باعث شده است که تعدادی از واحدهای صنفی جمع آوری کنند و کارگر همکاران دیگر شدند که در مجموع در ۲ سال گذشته حدود ۱۵۰ واحد کسب باطله داشتیم.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج اظهار کرد: عمده مشکلات واحدهای صنفی ما گرانی اجناس و بی کیفیت بودن آن است. با توجه به اینکه شهروندان ما حدود ۱۵ تا ۲۰ سال قبل یک لوازم خانگی اعم از یخچال، ماشین لباسشویی یا غیره را به مبلغ ۵ میلیون تومان خریداری کردند و امروز فقط قیمت یک قطعه آن معادل ۵ میلیون تومان است، این موضوع همکاران ما را دچار مشکل کرده است.

فتحی اضافه کرد: شهروندان به جرم بی کیفیت بودن جنس از همکاران ما شکایت می کنند و متاسفانه اداره تعزیرات هم در راستای حمایت از مصرف کننده باعث بروز مشکلات و تشکیل پرونده برای واحد صنفی ماست و دنبال بی کیفیت بودن اجناس نیست. بارها راجع به این موضوع پیگیری و صحبت کردیم اما کسی پاسخگو نبوده است.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج با اشاره به افزایش نرخ ارز که باعث کاهش قدرت خرید مردم شده افزود: این روند برای تعمیرکاران ما هم‌مشکل ایجاد کرده است. قیمت ها نسبت به ۱۰ سال قبل تا حالا حداقل ۱۰۰ درصد افزایش داشته ‌که سرسام آور بوده، هیچ کنترلی نبوده و حق مردم و مصرف کننده پایمال شده است.

فتحی گفت: هر کسی به هر قیمتی بوده جنس را وارد کرده و در بازار آزاد فروخته است، چون‌ شرکت ها تحریم هستند همه قطعات در بازار آزاد تهیه می شود وهمین ‌باعث بروز مشکلات زیادی بوده است، تاجران اجناس درجه یک، ۲ و درجه ۳ به بازار وارد کردند، از طرفی مشتری از جنس و کیفیت آن اطلاعاتی ندارد، فقط قیمت می گیرد و این تفاوت قیمت درجه یک و ۳ هم معضل دیگری است که باعث ایجاد مشکل بین همکاران ما و مشتریان شده است

فتحی گفت: هر کسی به هر قیمتی بوده جنس را وارد کرده و در بازار آزاد فروخته است. چون‌ شرکت ها تحریم هستند همه قطعات در بازار آزاد تهیه می شود وهمین ‌باعث بروز مشکلات زیادی بوده است. تاجران اجناس درجه یک، ۲ و درجه ۳ به بازار وارد کردند، از طرفی مشتری از جنس و کیفیت آن اطلاعاتی ندارد، فقط قیمت می گیرد و این تفاوت قیمت درجه یک و ۳ هم معضل دیگری است که باعث ایجاد مشکل بین همکاران ما و مشتریان شده است.

بیشتر شکایات ما از واحدهای بدون جوازی است که در سایت ها و فضای مجازی فعالیت می کنند
وی با اشاره به اینکه این مسائل باعث شده واحدهای صنفی ما مدام‌درگیر شکایت باشند، افزود: از طرفی چون تاجر اجناس چینی درجه یک، دو و سه را وارد کرده مغازه دار هم گاهی درجه ۳ را به عنوان درجه یک می فروشد و در نهایت این‌معضلی برای ما می شود، چرا که کیفیت اجناس پایین و در نتیجه زود خراب می شود.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج اظهار کرد: برای حل این معضل جلسه ای در سازمان و مجمع امور صنفی داشتیم و به دادسرای عمومی، اماکن و تعزیرات حکومتی شکایت داشتیم.

فتحی اضافه کرد: البته بیشتر شکایت های ما از واحدهایی است که جواز کسب ندارند و در سایت ها و فضای مجازی فعالیت می کنند و قیمت های گزافی هم از مردم می گیرند.

نارضایتی مردم از این نوع تعمیرکاران باعث نارضایتی همشهریان شده و فکر می کنند اینها جواز کسب دارند و بابت نارضایتی به اتحادیه یا تعزیرات مراجعه می کنند، بعد متوجه می شویم که اینها جواز کسب ندارند و غیرقانونی کار می کنند

وی در تشریح این موضوع گفت: نارضایتی مردم از این نوع تعمیرکاران باعث نارضایتی همشهریان شده و فکر می کنند اینها جواز کسب دارند و بابت نارضایتی به اتحادیه یا تعزیرات مراجعه می کنند، بعد متوجه می شویم که اینها جواز کسب ندارند و غیرقانونی کار می کنند.

فتحی با بیان اینکه از نماینده دادستان درخواست رسیدگی به این موضوع را کردیم گفت: اما پیگیری و همکاری نشده و شهروندان از این معضل و روند آسیب و خسارت زیادی می بینند. گاها این موضوع و ورود افراد بی هویت و منجر به دزدی از منازل آنها شده است.

وی در ادامه افزود: چون جواز و مکان‌مشخصی هم ندارند که پیگیری و شکایت شود اجناس بنجل و بی کیفیت برای تعمیرات می آورند که در نهایت برای همکاران ما باعث دردسر می شود. امیدواریم مسئولان در این حوزه بیشتر رسیدگی کنند تا همکاران ما و مردم متحمل آسیب و خسارت نشوند.

فقط اطلاعات واحدهای صنفی جوازدار و تحت پوشش اتحادیه در سامانه ۱۱۸ وارد شده است
رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران لوازم خانگی کرج در خصوص نحوه شناسایی و تشخیص واحدهای جواز دار برای مردم گفت: برای این کار از سال گذشته، اطلاعات صحیح و به روز واحدهای صنفی را در سامانه ۱۱۸ قرار دادیم. قبلا نظارت دقیق و اطلاعات درستی از واحدها وجود نداشت و ورود افراد فاقد صلاحیت فنی و فاقد جواز کسب در بازار لوازم خانگی که شماره تلفن و تماس آنها در سامانه ۱۱۸ وجود داشت، به معضل بزرگی تبدیل شده بود.

فتحی با اشاره به شکایت های متعددی که به دنبال این روند ایجاد می شد، اضافه کرد: با پیگیری اعضای هیات مدیره و همچنین اتاق اصناف، رسیدگی به این موضوع در دستور کار دستگاه های نظارتی قرار گرفت و در حال حاضر هیچ شماره ای از واحدهای غیرمجاز و بدون جواز کسب در سامانه ۱۱۸ وجود ندارد و فقط شماره واحدهای مجاز و تحت پوشش اتحادیه در سامانه وجود دارد.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 0
      ممنون از کارکنان اتحادیه وآقای فتحی