۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
لزوم پیوند بخش خصوصی با ایرانیان خارج از کشور
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس مطرح کرد

لزوم پیوند بخش خصوصی با ایرانیان خارج از کشور

عضو هیات رئیسه ایرانیان خارج از کشور مجلس گفت: رفع موانع قانونی و تسهیل رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور به داخل امکانپذیر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی در خصوص ضرورت حمایت از ایرانیان خارج از کشور، گفت: مجلس و به ویژه فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مورد تهیه طرح یا لایحه جامع حمایت از این افراد تاکید فراوان داشته است، همچنین در خصوص ارتباط دولت و مجلس با ایرانیان خارج از کشور جلسات مختلفی برگزار کرده تا بتوان از ظرفیت ایرانیانی که در دیگر کشورها هستند، به خوبی استفاده کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس افزود: این مسئله حلقه مفقوده بین دولت‌های مختلف بوده است، ایرانیان خارج از کشور ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی دارند، آنها در مجامع مختلف خارجی می‌توانند رایزنی کنند اما تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

وی ادامه داد: مجلس از تهیه لایحه جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور که وزیر امور خارجه درباره آن در نشست شورای عالی ایرانیان صحبت کرده، استقبال می‌کند. رفع موانع قانونی و تسهیل رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور به داخل امکانپذیر است. بسیاری از این گروه افراد که هم وطن ما هستند، مشکلی برای رفت و آمد یا سرمایه گذاری در داخل ندارند اما موانعی وجود دارد که می‌توان برداشت.

مالکی معتقد است: ما موظفیم مشکلات ایرانیانی که حتی دلخوشی برای برگشت به کشور ندارند را مرتفع کنیم، آنها هم وطن ما هستند. برخی از ایرانیان در دیگر کشورها مواضع تندی علیه ایالات متحده به رقم اعمال تحریم‌های ظالمانه گرفتند، بنابراین ما هم باید از این افراد حمایت و رفت‌وآمد آنها را به داخل تسهیل کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برخی از ایرانیان در کشورهای دیگر از موقعیت‌های تجاری خوبی برخوردارند و از ظرفیت آنها می‌توان استفاده کرد. به کمک این افراد می‌توان تحریم‌ها را دور زد، همچنین می‌توان بخش خصوصی را به این گروه از افراد پیوند زد.

مالکی گفت: ایرانیان خارج از کشور باید بدانند که جمهوری اسلامی حامی آنها است و در حوزه مسائل حقوقی و غیره از آنها حمایت ‌می‌کند. دستگاه دیپلماسی اگر لایحه را زودتر به مجلس ارایه کند، مجلس هم به سرعت آن را در دستور بررسی قرار می‌دهد کما اینکه فراکسیون ایرانیان خارج از کشور پیگیر این مسئله است و دنبال سفر به برخی کشورها برای بررسی وضعیت ایرانیان است.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha