۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
توجه به پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری زیربنایی برای حال و آینده است
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی:

توجه به پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری زیربنایی برای حال و آینده است

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با اشاره به قراردادهایی که این مجموعه اجرا کرده است، گفت: دانش فنی ایرانی می‌تواند موتور محرک توسعه صنعت پتروشیمی کشور باشد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، مجید دفتری، صبح امروز (سه‌شنبه هفتم دی‌ماه) در آیین روز صنعت پتروشیمی با تشریح ساختار و عملکرد این شرکت گفت: از وزیر نفت که در ماه‌های ابتدایی وزارتشان این شرکت را برای بازدید انتخاب کردند، قدردانی می‌کنم که این نشان‌دهنده عمق توجه ایشان به پژوهش و فناوری است.

وی افزود: بی‌تردید توجه به حوزه پژوهش و فناوری هزینه نخواهد بود، بلکه سرمایه‌گذاری زیربنایی برای حال و آینده کشور است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی  با بیان اینکه ۳۲ فناوری صنعت در این شرکت بومی شده است، تصریح کرد: هشت فرآیند اصلی و ۲۴ کاتالیست عمده صنعت از سوی این شرکت داخلی‌سازی شده است.

دفتری اظهار کرد: ۲۰ کاتالیست صنعت پتروشیمی در کشور داخلی‌سازی شده است و این شرکت تصمیم دارد هشت کاتالیست را تا سال ۱۴۰۱ و ۱۲ کاتالیست را تا سال ۱۴۰۳ داخلی‌سازی کند.

وی درباره قراردادهایی که در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی امضا شده است، گفت: این مجموعه ۳۰  قرارداد به ارزش ۵ میلیون یورو امضا کرده است و با اجرای چنین قراردادهایی، لایسنس (دانش فنی) ایرانی می‌تواند موتور محرک توسعه صنعت پتروشیمی کشور باشد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ضمن قدردانی از همکاران خود گفت: با ظرفیت علمی و پژوهشی خوبی که در کشور وجود دارد، امید می‌رود با حمایت مسئولان و لطف خدا، پتروشیمی منشـأ خیر برای کشور باشد.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha