۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
 ۳۴ هزار نفر در سامانه وزارت کار به عنوان بیکار در حوزه اصناف استان تهران ثبت نام کردند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:

۳۴ هزار نفر در سامانه وزارت کار به عنوان بیکار در حوزه اصناف استان تهران ثبت نام کردند

تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: ۳۴ هزار نفر در سامانه وزارت کار به عنوان بیکار در حوزه اصناف استان تهران ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد امامی امین عصر یکشنبه در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال استان تهران اظهار داشت: ۳۵ هزار واحد تولیدی و کارخانه و ۷۰ هزار کارگاه تولیدی در استان تهران وجود دارد که با وجود شیوع کرونا این واحدها دچار مشکلاتی شده اند.

امامی امین با بیان اینکه ۶۴ درصد نیروی کار در استان تهران در بخش خدمات، ۳۳ درصد در حوزه صنعت و مابقی در حوزه کشاورزی مشغول هستند گفت: بخش های خدماتی تاثیر بیشتری از این بیماری دیدند، بنابراین تلاش شده تا از زاویه نگاه واحدهای تولیدی و صنعتی به مشکلات نگاه کنیم چرا که واحدهای صنفی چرخه موثری در مقابله با تحریم‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به افزایش بیکاری در زمان کرونا افزود: تا امروز ۳۴ هزار نفر در سامانه وزارت کار به عنوان بیکار در حوزه اصناف استان تهران ثبت نام کردند در حالی که سال گذشته این تعداد تنها ۲  هزار نفر بوده است.

وی بیان داشت: به جهت حمایت از بخش های تولیدی، میزان مالیات سال ۹۸ همچون مالیات سال ۹۷ لحاظ شود، همچنین تعداد زیادی چک های برگشتی در این مدت وجود دارد که پیشنهاد شده از محل ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات دولتی، بانک‌ها متعهد و این موضوع را متقبل شوند که این پیشنهاد با امضای استاندار به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ارسال می شود.
 

.

کد خبر: ۱۲٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha