۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
مسئول برگشت محصولات صادراتی به روسیه مشخص شد

مسئول برگشت محصولات صادراتی به روسیه مشخص شد

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران تاکید کرد که وزارت جهاد و سازمان حفظ نباتات مسئول فلفل دلمه ای‌های برگشت خورده از روسیه هستند.

به گزارش بازار، سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران در رابطه با اینکه روسیه اعلام کرده بود که سم محصولات گلخانه‌ای نباید مورد استفاده قرار گیرد و وزارت جهاد در این خصوص اطلاع رسانی نکرده بود، گفت: این اطلاعات به کشاورز و صادر کننده منتقل نشد.

وی ادامه داد: برای این موضوع مدت زمانی هم در نظر گرفته بودند و از طرفی محصولات باید گواهی سلامت را از تاریخ ۲۰۲۱.۱۰.۱ دریافت میکرد.

نورانی افزود: در نهایت اعلام کردند که این مسئله به سازمان حفظ نباتات مربوط نمی‌شود و می‌بایست به سازمان غذاودارو منتقل شود.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران معتقد است بسیاری تجار به روز هستند و از دولت جلوتر می‌باشند ولی مکاتبات مذکور دولتی بوده و به بیرون درز پیدا نکرده که ما بررسی نماییم.

نورانی ادامه داد: روسیه نیز به تجار اعلام نکرده که شرایط قرنطینه‌ای فرق کرده و این ارتباطی به بخش خصوصی ندارد.

وی در عین حال گفت: شرایط مبارزه با آفات نباتی بر عهده بخش خصوصی نیست ولی باید دانست سموم از کجا و با چه کیفیتی وارد می‌شود که به امنیت غذایی باز می‌گردد و برای داخل و خارج کشور بسیار مهم است.

نورانی در رادیو گفت‌وگو گفت: فلفل دلمه‌ای که بازگشته به خاطر باقی مانده سموم نبوده بلکه ۹ کانتینر یخچالی در موسکو را مورد آزمایش قرار داده‌اند و باقی مانده سموم در فلفل‌ها وجود نداشته و ما فقط از پروتکل سم مصرفی روسیه اطلاع نداشتیم.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران افزود: در حال حاضر سه استان ما کیوی تولید می‌کند و نباید تصور کرد تمام کیوی صادراتی به هند برگشت خورده است بلکه یک مورد بوده که از مسیر امارات به هند منتقل شده و اعلام کرده‌اند که به قارچ شپشک سفید مبتلا شده ولی صادرکننده‌های شناسنامه دار ما همیشه مراقب سرمایه خودشان هستند نه اینکه بی پروا کار کنند.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha