۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
۲۳ هزار واحد مسکن روستایی و شهری قزوین مقاوم سازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن قزوین:

۲۳ هزار واحد مسکن روستایی و شهری قزوین مقاوم سازی شد

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: ۲۳ هزار واحد روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر این استان بعد از زلزله سال ۶۹ رودبار، بهسازی و مقاوم سازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین، اصغر گونجی اظهار داشت: قزوین از جمله استان هایی که در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای قرار گرفته که با توجه به وجود گسل های موجود در آن، منطقه مستعد وقوع بسیاری از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله با میزان خطر بالا است.

وی ادامه داد: اتفاقات و حوادث به وقوع پیوسته سال های گذشته در این استان همانند زلزله های بویین زهرا در سال ۴۲، رودبار، چنگوره، الموت و آوج بیانگر آن است که این منطقه یکی از کانون های پرخطر در این حوزه محسوب شده و تاکنون نیز تلفات جانی و خسارت های مالی فراوانی را نیز به دنبال خود داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: از زمان وقوع زلزله رودبار در سال ۶۹ به بعد عملیات مقاوم سازی بناهای ساختمانی در شهرها و روستاها مورد توجه جدی مسوولان و دستگاه های ذیربط قرار گرفت تا جایی که ساختمان ها ملزم شدند تحت شرایطی خاص مباحث مربوط به آیین نامه ۲۸۰۰ را رعایت کرده و بناهای خود را نیز تحت نظر ناظران ساختمانی بنا کنند.

گونجی با اشاره به حضور بنیاد مسکن قزوین در سایر استان های حادثه دیده از سیل و زلزله، گفت: با توجه به وجود ظرفیت های لازم، کارشناسان این اداره با وقوع زلزله ورزقان در آذربایجان شرقی، کرمانشاه و سیل  لرستان، حضوری مستمر در امر ساخت و ساز و مقاوم سازهای واحدهای خسارت دیده داشتند.

مقاوم سازی ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان قزوین
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به وجود ۹۹ هزار واحد مسکونی دارای سکنه دایم در سطح استان، افزود: تاکنون از محل اعتبارات بازسازی و طرح ویژه و همچنین همیاری خود روستاییان حدود ۵۴ هزار واحد، یعنی ۵۴ درصد این واحدها بهسازی و مقاوم سازی شده اند.

گونجی خاطرنشان کرد: چهار هزار واحد روستایی نیز امسال با توجه به سهمیه های در نظر گرفته شده بایستی مقاوم سازی شوند که تاکنون سه هزار و ۵۴۰ واحد با تسهیلات یک میلیارد ریالی به این استان ابلاغ شده که از این تعداد نیز تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی به بانک عامل معرفی و تاکنون نیز یک هزار و ۲۰۰ پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: ۴۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده مربوط به اقشار کم درآمد ناشی از حوادث مختلف از جمله بارندگی نیز با اعتبارات لازم از محل حوادث و کمک های بلاعوض مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: برای مقام سازی واحدهای مسکونی روستایی استان، ۳۰ دفتر طراحی به همراه ۳۰۰ مهندس طراح و ناظر برای امر ساخت و سازها نظارت دارند.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha