۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
بررسی سهم صندوق توسعه و بازپرداخت بدهی های دولت در کمیسیون برنامه و بودجه
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد

بررسی سهم صندوق توسعه و بازپرداخت بدهی های دولت در کمیسیون برنامه و بودجه

میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: این کمیسیون امروز عصر با حضور معاون کل سازمان برنامه و بودجه به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: این نشست با حضور ممبینی معاون کل سازمان برنامه و بودجه به همراه کارشناسان این سازمان، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات کل کشور برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برگزار شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: ابتدای جلسه در مورد ادغام ردیف‌ها در لایحه بودجه بحث و بررسی انجام شد، دولت در تدوین بودجه ردیف‌های غیراصلی را حذف کرده و تعداد ردیف‌ها را از هزار و صد عدد کاهش داده است. برخی دستگاه ها نسبت به این موضوع انتقاد دارند و خواهان بازگشت ردیف‌های مربوط به خود هستند.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه در توضیح این موضوع اعلام کرد، کار نظارت بر ردیف‌های بودجه هر چه متمرکزتر باشد، بسیار بهتر خواهد بود و حتی دستگاه‌ها نیز می‌توانند بر زیرمجموعه خود نظارت قوی‌تری داشته باشند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند، آن بخشی که دستگاه‌ها در صورت ادغام ردیفشان با ردیف دستگاه های دیگر در انجام ماموریت های خود دچار مشکل می‌شوند، باید ردیف مستقل داشته باشند به عبارت دیگر با محدودسازی ردیف ها به صورت کارشناسی و نسبی موافقت کردند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: نمایندگان در ادامه نشست به بررسی تبصره‌ها و بندهای لایحه ۱۴۰۱ پرداختند و تا بند (و) تبصره (۱) در این نشست بررسی شد. همچنین نسبت به سهم صندوق توسعه و بازپرداخت بدهی های دولت به صندوق بعد از تحقق سقف مصوب در لایحه بودجه پیشنهاداتی مطرح شد که به تصویب کمیسیون رسید.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha