۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
۴ هزار طرح در شهرک‌های صنعتی در حال اجرا هستند 
معاون وزیر صمت:

۴ هزار طرح در شهرک‌های صنعتی در حال اجرا هستند 

قزوین- رسولیان، معاون وزیر صمت گفت: ۴ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال اجرا هستند که برخی از آنها در مرحله نصب تجهیزات هستند و برخی دیگر هم در قالب اجرای طرح توسعه احداث می‌شوند.

علی رسولیان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۴ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال اجرا هستند که برخی از آنها در مرحله نصب تجهیزات هستند و برخی دیگر هم در قالب اجرای طرح توسعه احداث می‌شوند.

وی اضافه کرد: در ضمن از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار واحد و کارگاه تولیدی در شهرک‌های صنعتی احداث شده که برای ۴۰ هزار نفر شغل جدید ایجاد کرده‌اند. 

نقل‌وانتقال زمین در شهرک‌های صنعتی ممنوع شد
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود از ورود دستگاه قضا به موضوع زمین‌های بایر و بدون اقدام شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: با توجه به ورود معاون دادستان کل کشور هر گونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌های صنعتی از ابتدای سال ممنوع شد.

رسولیان با بیان اینکه روند بازپس‌گیری زمین از متقاضیان بدون اهلیت تسریع شده است، افزود: با کمک دستگاه قضا امسال بیش از ۷۰۰ هکتار زمین بدون تولید را از متقاضیان پس گرفته‌ایم و البته به تولیدکنندگانی که دارای کمبودهای مالی بودند، تسهیلاتی را برای اتمام و راه‌اندازی واحدهای تولیدی پرداخت کردیم. 

شناسایی ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی
معاون وزیر صمت همچنین از پرداخت تسهیلات با اقساط بلندمدت به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پرداخت حق بهره‌برداری از زمین برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا سنگین است، هزینه اختصاص زمین را به آنها وام می‌دهیم و این شرکت‌ها می‌توانند در طول ۴ سال اقساط این وام را باز پس دهند. 

رسولیان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم ما در شهرک‌های صنعتی تبدیل واحدهای تولیدی و صنعتی قدیمی به شرکت‌های دانش‌بنیان است که تا امروز ۳۴۰ شرکت را به این شکل از حالت سنتی به دانش‌بنیان تبدیل کردیم. ضمن اینکه با پایش انجام‌شده حدود ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان را هم در شهرک‌های صنعتی شناسایی کردیم.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha