۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
معاملات تالار بورس خراسان جنوبی به عدد هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال رسید
مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی:

معاملات تالار بورس خراسان جنوبی به عدد هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال رسید

بیرجند- مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: مجموع معاملات تالار بورس خراسان‌جنوبی طی سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر به عدد هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش بازار و به نقل از تالار بورس منطقه ای خراسان جنوبی؛ سعید هریوندی اظهار کرد: مجموع معاملات تالار بورس خراسان‌جنوبی در سال جاری تا پایان آذر به عدد هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال رسید.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمار معاملات تنها مربوط به معاملات سیستمی بوده و معاملات آنلاین را شامل نمی شود، افزود:  از مجموع معاملات تالار بورس خراسان جنوبی ۳۲ درصد مربوط به خرید سهام و ۶۸ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.

هریوندی با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته دو هزار و ۲۸۶ نفر ساعت کلاس آموزشی به صورت مجازی و رایگان در تالار بورس خراسان جنوبی برگزار شد، ادامه داد: این کلاس ها در راستای آگاهی بخشی به مردم در راستای حضور با اطلاعات در بازار سرمایه است.

وی گفت:  به علاقمندان به سرمایه گذاری در بازار بورس توصیه می شود قبل از ورود به به این حوزه شناخت کافی نسبت به بورس، قوانین و مقررات آن و ابزارهای متنوع قابل معامله در آن (با سطوح متفاوت ریسک) کسب کنند.

مدیر بورس منطقه ای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که در بازار سرمایه ابزارهای متنوعی با سطوح متفاوت ریسک (ریسک بالا تا بدون ریسک) وجود دارد و افراد با توجه به میزان آشنایی با بازارو سطح ریسک مورد قبولشان می‌توانند از این ابزارها خریداری کنند

هریوندی ادامه داد: در آذرماه امسال چهار میلیون و ۶۳۱ هزار و ۵۲۲ سهم در تالار بورس خراسان جنوبی مبادله شد که ارزش آن ۶۹ میلیارد ریال بوده است و البته در آبان ماه نیز شاهد کاهش ۶۸ هزار و ۵۷۶ واحدی شاخص کل بوده‌ایم.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در هشت ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز  از خراسان‌جنوبی هشت هزار و ۵۰۹ نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کردند.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha