۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کشتار روزانه ۸۰۰ دام در کشتارگاه ساری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کشتار روزانه ۸۰۰ دام در کشتارگاه ساری

ساری- سید اصغری، رئیس اتحادیه صنف قصابان ساری با اشاره به ثبات قیمت گوشت در مرکز استان گفت: روزانه ۸۰۰ دام در کشتارگاه ساری کشتار می شود که درصدی از آن ها مولد هستند.

سید کاظم سید اصغری نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ثبات قیمت گوشت در ساری گفت: نرخ گوشت گوسفند بسته به کیفیت از ۷۵ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان، گوشت بره  و گوساله هر کیلوگرم از ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، گوشت گاو از ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت طی چند ماه اخیر ثابت مانده است، دلیل ثبات نرخ گوشت را خشکسالی های اخیر، گران شدن خوراک دام و اقبال دامداران برای فروش و ذبح دام ذکر کرد و گفت: دامداران تمایلی به نگهداری دام ندارند و درصدد کشتار هستند.

وی کشتار دام های مولد و آبستن را نوعی فاجعه و ضربه به آینده صنعت دامداری دانست و گفت: به دلیل پایین آمدن قدرت خرید، توان کردم برای گوشت کم شده است.

سید اصغری نژاد بر لزوم جلوگیری از کشتار دام های مولد و آبستن تاکید کرد و گفت: اگر جلوی کشتار دام های مولد گرفته نشود در آینده با کمبود دام و گرانی بی سابقه گوشت روبرو می شویم.

رئیس اتحادیه صنف قصابان ساری یادآور شد: در کشتارگاه ساری حدود ۸۰۰ راس دام کشتار می شود که از این تعداد ۳۵۰ راس دام گوسفندی و ۵۰ دام سنگین در حوزه ساری مصرف می شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha