۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۲
 خودروسازی؛ جذاب برای فساد، دزدی و آقازادگی
کارشناس بازار خودرو عنوان کرد

خودروسازی؛ جذاب برای فساد، دزدی و آقازادگی

کارشناس بازار خودرو در خصوص مشکلات این حوزه گفت: متاسفانه حوزه خودرو برای بده بستان سیاسی، دزدی، فساد و استخدام آقازاده ها جذابیت بالایی دارد.

به گزارش بازار، مرتضی مصطفوی کارشناس بازار خودرو با ابراز تاسف نسبت به سیاسی شدن صنعت خودرو طی ۴ دهه گذشته و دخالت ذی نفعان بسیاری در این حوزه اظهار کرد: یکی از مشکلات این است که شورای رقابت به صورت تخصصی اصلا نمی داند صنعت خودرو چیست و فرایند تولید چگونه است و اصلا به پیچیدگی های این صنعت اشراف ندارد.

وی افزود: این شورا بیرون گود نشسته و اعلام می دارد که قیمت باید چنین و چنان شود ولی از نظر حکمرانی و سیاست گذاری باید فضای بازیِ صنعت خودرو را رقابتی کند.

مصطفوی با اعلام اینکه شورای رقابت نباید به صورت مستقیم در حوزه قیمت گذاری خودرو دخالت داشته باشد، خاطرنشان ساخت: وقتی شورای رقابت دستورالعمل تعیین می کند، به این معناست که به جای مدیرعامل خودروسازی ها نشسته است ولی به لحاظ فنی، حقوقی و مدیریتی در چنین جایگاهی نبوده است.

این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: هم اینک مسئولیت پذیری وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار در قیمت گذاری امری درست نیست و آن هم غلط است.

مصطفوی ضمن ارائه پیشنهاد برای برون رفت از این مشکل گفت: دولت باید در جایگاه رگولاتوری و تنظیم گری قرار گیرد و قیمت ها هیچ ارتباطی به دولت ندارد.

وی همچنین ممنوع اعلام کردنِ واردات خودرو را توسط دولت اشتباه خواند و افزود: دولت باید با ایجاد زمین بازی، رقابت را شکل دهد ولی متاسفانه حکمرانان ما به بلوغ سیاسی نرسیده اند و از طرفی حوزه خودرو برای بده بستان سیاسی، دزدی، فساد و استخدام آقازاده ها جذابیت بالایی دارد.

به گفته مصطفوی ایده های درست و اصولی زمانی پیاده سازی می شود که دولت به عنون بنگاه دار در صنعت خودرو وجود نداشته باشد و هر کس خواست، بر اساس مجوز و ضابطه خودرو وارد کند.

وی اضافه کرد: همواره دست آقایان زیر ساطور مجلس است و به وزیر می گویند اگر فلان شخص استخدام نشود، استیضاح اجرایی می گردد.

کد خبر: ۱۲۶٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha