۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
صادرات ۱.۲ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی/ ۶۵ فقره پروانه اکتشاف معدن صادر شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

صادرات ۱.۲ میلیون تن کالا از آذربایجان غربی/ ۶۵ فقره پروانه اکتشاف معدن صادر شد

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادرات یک ملیون و ۲۰۵ هزار تن انواع کالاهای صادراتی از این استان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا بابایی ظهر یکشنبه در جمع مدیران این سازمان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره ای به اقدامات و عملکرد این سازمان در سال گذشته گفت: در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۲۰۵ هزار تن انواع کالاهای صادراتی از استان به خارج از کشور صادر شد که حاکی از افزایش ۴۴ درصدی در این زمینه است.

وی همچنین از افزایش ۶۹ درصدی تجارت خارجی و واردات کالا نیز خبر داد و گفت: این داد و ستدهای خارجی با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان صورت گرفته است.

بابایی همچنین با اشاره ای به نامگذاری سال به نام جهش تولید نیز گفت: در این راستا، این سازمان با تنظیم و اجرای برنامه های تخصصی و ویژه در قالب هفت محور ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به تعریف پروژه های مهم و اولویت دار خواهد کرد.

وی افزود: در این زمینه تعداد ۲۳ پروژه و برنامه عملیاتی در بخش های مختلف تعریف شده تا با پیگیری و اجرای این طرح ها زمینه تحقق حداکثری محورهای جهش تولید فراهم شود.

اجرای ۱۹۷۰ طرح صنعتی در سال ۹۸

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین از اجرایی شدن تعداد هزار و ۹۷۰ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۶ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال در سطح استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح ها زمینه اشتغال ۵۴ هزار و ۴۵۳ نفر را در پی داشته است.

وی افزود: در سال گذشته در بخش صنعت تعداد ۷۸۸ فقره جواز تاسیس و ۲۹۹ فقره پروانه بهره برداری صادر شده که منجر به اشتغال زایی بیش از پنج هزار نفر شد.

بابایی همچنین ۲۹۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در حال اجرا دانسته و گفت: این تعداد طرح زمینه اشتغال هشت هزار و ۲۲ نفر را فراهم کرد.

صدور ۶۵ فقره پروانه اکتشاف در حوزه معادن استان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به اقدامات صورت گرفته در حوزه معدن هم اشاره کرد و گفت: در حوزه معدن، ۶۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شد که نسبت به سال ۹۷ بالغ بر ۱.۱۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: در زمینه پروانه های بهره برداری هم بخش معدن استان با ۴.۵ درصد رشد شاهد صدور ۳۹ فقره پروانه جدید بود.

بابایی به اقدامات صورت گرفته در بخش تحقیق و توسعه هم اشاره کرد و افزود: در کل استان ۶۴۱ واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند که برای ۱۰۷ واحد صنعتی بالغ بر دو هزار و ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافت.

کد خبر: ۱۲٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha