۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
توسعه گردشگری کشاورزی آبادان و خرمشهر در گروی تشکیل ستاد احیای نخیلات
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

توسعه گردشگری کشاورزی آبادان و خرمشهر در گروی تشکیل ستاد احیای نخیلات

آبادان- دریسیانی پور، یک فعال گردشگری گفت: تشکیل ستاد احیای نخیلات آبادان و خرمشهر به گردشگری کشاورزی و افزایش بازدید گردشگران از روستاها کمک بسیاری می‌کند.

مریم دریسیانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای توسعه گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر باید اماکن اقامتی سنتی در این دو شهر احداث شود و سنت‌های قدیمی همچون پخت نان در تنور گلی، آئین قهوه عربی و طبخ ماهی به روش محلی در این اماکن دیده شود تا گردشگران داخلی و خارجی از نزدیک با آئین‌های زیبای محلی منطقه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نخیلات یک بستر برای توسعه گردشگری هستند، افزود: نخیلات از ارزش مهمی برخوردارند و وجود نخل در جنوب کشور ضمن ایجاد یک فضای زیبا برای گردشگر دارای محصولات خوراکی و هنری است؛ در واقع علاوه بر خرما و پنیر به عنوان محصول خوراکی نخل، از ساقه شاخ و برگ نیز می‌توان برای فعالیت‌های هنری همچون حصیربافی استفاده کرد.  

این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه تشکیل ستاد احیای نخیلات آبادان و خرمشهر به گردشگری کشاورزی و افزایش بازدید گردشگران از روستاها کمک بسیاری می‌کند، توضیح داد: متاسفانه نخیلات این منطقه در حال از بین رفتن است و ضرورت دارد سریعا اقدامات اصولی کشاورزی در این خصوص انجام شود.

دریسیانی پور با بیان اینکه سنن منطقه در سطح ملی باید برندسازی شود، عنوان کرد: ایجاد آگاهی در مورد منطقه و محصولات یا خدمات و در نهایت جذب گردشگر باعث ایجاد رشد پایدار اقتصادی و صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند می‌شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha