۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
بحران ملی در انگلیس در پی افزایش بهای انرژی

بحران ملی در انگلیس در پی افزایش بهای انرژی

برخی نهادهای اجتماعی در انگلیس معتقدند افزایش بهای انرژی در انگلیس، اکنون به یک بحران ملی مبدل شده است.

به گزارش بازار، برخی نهادهای اجتماعی در انگلیس معتقدند افزایش بهای انرژی در انگلیس، اکنون به یک بحران ملی مبدل شده است.

گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد با افزایش بهای انرژی در سال اخیر، اکنون هر خانوار انگلیسی به طور متوسط سالانه دو هزار پوند بابت مصرف انرژی می‌پردازد.

شرکت‌های تامین کننده انرژی در انگلیس، از جمله گود انرژی (Good Energy)، ئی دی اف (EDF) و انرژی یو کی (Energy UK)، به دولت این کشور هشدار می‌دهند به منظور پیشگیری از گران‌تر شدن انرژی، مداخله کند.

نهادهای خیریه در انگلیس نیز با اشاره به افزایش میزان مراجعه افراد کم درامد برای کمک به انان در پرداخت قبوض انرژی اعلام کردند شمار فراوانی از خانوارها، هم اکنون نیز در پرداخت صورتحساب انرژی، با مشکل مواجه شده اند و مجبورند میان گرم کردن خانه و تامین غذای کافی برای افراد خانواده یکی را انتخاب کنند.

نایجل پاکلینگتون (Nigel Pocklington)، مدیرعامل شرکت گود انرژی در مصاحبه با رسانه‌های انگلیسی این شرایط را، یک بحران ملی دانست و افزود: بهای عمده فروشی برق و گاز در سه هفته اخیر، به سطح غیرقابل تحملی رسیده و شرایط را برای خانوارها، صنایع و مشاغل، دشوارتر کرده است.

اِما پینچ بک (Emma Pinchbeck)، مدیرعامل شرکت انرژی یو کی نیز می‌گوید: وزیران خزانه داری در دیگر کشورهای اروپایی، به افزایش بهای انرژی واکنش نشان داده اند، اما در انگلیس، هنوز معلوم نیست آیا وزیر خزانه داری می‌داند که در سال نو میلادی، ۵۰ درصد دیگر بر صورتحساب انرژی مردم افزوده خواهد شد یا خیر.

از سه شنبه هفته گذشته، بهای گاز طبیعی در اروپا، از جمله در انگلیس به بالاترین میزان رسید و همزمان، سرمای شدید زمستانی نیز فرا رسیده است.

در پی بالا رفتن بهای گاز، از تابستان سال جاری تاکنون ۲۵ شرکت تامین کننده انرژی در انگلیس، ورشکست شده اند، زیرا به علت تعیین سقف برای صورتحساب انرژی، شرکت‌ها نمی‌توانند افزایش بها را از مشتریان بگیرند.

بر اساس پیش بینی رسانه‌ها در انگلیس بهای انرژی در انگلیس ۵۶ درصد دیگر افزایش خواهد یافت.
انگلیس گاز مورد نیازش را از کشوررهای نروژ، قطر، آمریکا، ترینیداد و توباگو، روسیه، هلند، بلژیک، فرانسه، نیجریه، مصر و الجزایر وارد می‌کند و مقداری گاز نیز در داخل این کشور به دست می‌آید.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha